Magyarországon az online szállásfoglalás egyelőre kevésbé bevett szokás, a magyar internetezők 46 százalékára nem jellemző, hogy a világhálón foglalná le a szálláshelyét, míg 22 százalékuk mindig ezzel a lehetőséggel él - közölte a Kutatópont Kft. 1000 internetező körében májusban végzett, reprezentatív, online közvélemény-kutatásának megállapítását.
Tájékoztatásuk szerint a magyar internetezők csupán fele tervez idén nyaralást, 31 százalék az országhatáron belül. Utazásra leginkább a diplomások költenének, 70 százalékuk tervez valamilyen vakációt, ráadásul minden ötödik diplomás internetező belföldre és külföldre is utazik idén nyáron. A Kutatópont reprezentatív kutatásából kiderült, hogy az utazással, szállással összefüggő online információgyűjtés - szemben a szállásfoglalással - sokkal elterjedtebb. A gyakori internetezők 60 százaléka minden alkalommal utánanéz a világhálón a lehetséges szállásoknak, kétharmaduk az úti céllal kapcsolatos információk beszerzésére is használja a webet. A legtudatosabbnak a fiatalok és a diplomások számítanak, ugyanis a 18-29 évesek 77 százaléka, míg a diplomások 86 százaléka nem indulna el nyaralni anélkül, hogy ne tájékozódna az interneten az úti céllal kapcsolatban. Az internetezők felére jellemző, hogy szeretik egyénileg megszervezni a nyaralásaikat, míg minden ötödik megkérdezett inkább másra bízná ezt. A gyakori internetezők közül minden tizedik vásárolt valaha kedvezményes kupont az utazásához az interneten, a válaszadók tizede viszont még nem is hallott erről a lehetőségről. Az idén nyaralást tervezők 20 százaléka szándékozik ilyen kedvezményt igénybe venni. A nyaralási kupont vásárlókról elmondható, hogy jellemzően 40 év alattiak, felsőfokú végzettséggel rendelkeznek, és Budapesten élnek. Mindössze az internetezők 6 százaléka vásárolt már valamilyen belföldi kulturális, zenei vagy gasztronómiai fesztiválra internetes kupont.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.