Közélet

A Magyar Posta uniós támogatással fejleszti elektronikus szolgáltatásait

A Magyar Posta uniós támogatással fejleszti elektronikus szolgáltatásait

2013. április 5., péntek
A Magyar Posta uniós támogatással fejleszti elektronikus szolgáltatásait

A jelentős költséghatékonyságot eredményező elektronikus szolgáltatásait fejleszti az idén a Magyar Posta az Új Széchenyi Terv Elektronikus Közigazgatás Operatív Programban (EKOP) - jelentette be Szarka Zsolt, a cég vezérigazgatója Budapesten.

Elmondta: a 3 milliárd 250 millió forint hazai és uniós forrásból megvalósuló hibrid kézbesítési és konverziós rendszerrel a papír alapú iratot elektronikussá, illetve az elektronikus küldeményt papír alapúvá tudják alakítani és továbbítani hitelesen. A postai agora programban pedig 500 millió forint uniós és hazai forrásból 40 kétezer fő alatti település postahelyén elektronikus ügyintézői pontokat alakítanak ki - tette hozzá a vezérigazgató. A tervek szerint a bemutatott elektronikus postai szolgáltatások 2014. januárban indulnak.

Vályi-Nagy Vilmos

, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért felelős államtitkára hangsúlyozta, hogy a Magyar Postánál az EKOP-ban mintegy 4 milliárd forint támogatással megvalósuló projektek kapcsolódnak az egyszerűbb, gyorsabb, hatékonyabb közigazgatási ügyintézéshez, és hozzájárulnak a postai piacnyitással kialakuló versenyben való eredményes részvételhez. Az államtitkár kiemelte: nemzetközi trend, hogy a klasszikus postai szolgáltatások bevételei csökkennek, az elektronikusoké pedig nő. Az EKOP-ban rendelkezésre álló 116 milliárd forint többségét már lekötötték, egyharmadát, 38 milliárd forintot már kifizettek - mondta az államtitkár.

Deák Rita

, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium miniszteri biztosa a közigazgatás átalakításával kialakuló kormányablakokról adott tájékoztatást. Hangsúlyozta, hogy főleg az okmányirodák bázisán létrejövő kormányablakokon keresztül megújul az állami szolgáltatás, jelenleg 29 kormányablak működik, és a tervek szerint több mint 300 jön létre. Ezek kapcsolódnak a postai elektronikus szolgáltatásokhoz, a postai agora projekt pedig elősegíti, hogy az állam és az állampolgárok közelebb kerüljenek az állami ügyintézéshez.

Szarka Zsolt

, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy mindkét projekt esetében kialakították az üzleti modellt, az informatikai eszközök közbeszerzésére pedig hamarosan sor kerül. A vezérigazgató tájékoztatása szerint a kiválasztott 40 kistelepülés közül decemberben 1-2 településen kísérleti jelleggel elindul az ingyenes elektronikus ügyintézés. A hibrid elektronikus postai szolgáltatás keretében a feladásnál meghatároznak majd meg bizonyos összeget, de az vélhetően alacsonyabb lesz a hagyományos postai díjnál. Kérdésre válaszolva Szarka Zsolt közölte, hogy a Magyar Posta új menedzsmentje szervezeti és személyi változtatásokat hajtott végre, például létrehozták az informatikai vezérigazgató-helyettesi posztot. Hozzátette, feladatuknak tekintik, hogy a postai piacnyitásra való felkészülés jegyében megkezdett fejlesztéseket, szolgáltatásokat tovább vigyék, szélesítsék.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.