Péntektől Magyarországon tesztelik a 30 kocsis Europe Train tehervonatot, az új fejlesztésű, zajkibocsájtást csökkentő féktuskókkal szerelt vagonok szeptember 7-én hajnalban lépik át az osztrák-magyar határt - közölte csütörtökön a MÁV Zrt. és a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt.
A Europe Train közel 30 európai vasúttársaság összefogásával, a Nemzetközi Vasútegylet (UIC) védnöksége alatt közlekedik, egy héten át a MÁV pályahálózatán, mintegy 5000 kilométert megtéve a Hegyeshalom - Győr rendező - Ferencváros - Szeged rendező vonalakon. A teszt jellegű közlekedést a MÁV koordinálja, több leányvállalatának közreműködésével. Mellette az RCH vállalt kulcsfeladatot, a cég kocsivizsgálói végzik a vonat műszaki vizsgálatát és fékpróbáját a határátlépésnél, valamint a szegedi és ferencvárosi szerelvényfordulóknál. A vizsgálatokról, fékpróbákról statisztikát készítenek, amelyeket átadnak az UIC-nek. Az UIC nagyszabású Europe Train kísérleti projektje 2010 decemberében indult, célja, hogy a jövőben Európa vasúttársaságai egy új, műanyag féktuskókkal felszerelt - "suttogó" - fékrendszer alkalmazása révén legalább a felére csökkentsék a vasúti árufuvarozás közben fellépő zajt. Amennyiben a tesztek sikeresen végződnek, a technológia akár 2012 végére hozzáférhető lehet. A 30 különböző felépítésű teherkocsiból álló szerelvény egy év alatt 200 ezer kilométert tesz meg Európában. Ennek során a legkülönbözőbb időjárási és domborzati viszonyokon közlekedik, a fékeknek ugyanis sarki hidegben és a mediterrán nyári hőségben egyaránt kifogástalanul kell teljesíteniük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.