Amennyiben a közgyűlés pénteken rábólint az MSZP-s alpolgármester sürgősségi indítványára, akkor a polgármester bizonyos előirányzatok esetében akár összeghatár nélkül is önállóan jogosulttá válik szerződéskötésekre.
Sürgősségi indítványban javasolja a szegedi önkormányzat 2012. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló rendelet módosítását az alpolgármester.
Solymos László
előterjesztéséről pénteken dönthetnek a városatyák. Az MSZP-s politikus indítványát technikai jellegű átvezetésekkel magyarázza, mondván: "a sürgősséget elsősorban a pályázatok benyújtásának két közgyűlési időszaka közötti lebonyolíthatóságának gyakorlati jelentősége indokolja". Eltekintve a megfogalmazás zavaró magyartalanságától néhány érdekességet fel lehet fedezni az alpolgármester által készített anyagban. Az egyik javaslat azoknak a költségvetési előirányzatoknak a felhasználásával foglalkozik, melyeknek szabályzásáról külön nem rendelkezik a márciusban elfogadott végrehajtási rendelet. Ezek esetében jelenleg bruttó 400 ezer forint értékhatárig a polgármester, bruttó 400 ezer forinttól 50 millió forint értékhatárig a vagyongazdálkodási bizottság, bruttó 50 millió forint felett a közgyűlés jogosult dönteni. Ezt Solymos László az alábbi passzussal egészítené ki: "kivéve azoknál az előirányzatoknál, amelyek egyedileg beazonosítható jogi személynek vagy egyedileg beazonosítható feladatra állnak rendelkezésre a költségvetésben, melyekre vonatkozóan összeghatárra tekintet nélkül a polgármester jogosult a szerződés megkötésére".
Mózes Ervin
címzetes főjegyző értelmezése szerint az alpolgármester által jegyzett módosítások elsősorban "pontosítások, technikai jellegű kiegészítések", melyek "a pályázatok benyújtásához kapcsolódnak mind az önkormányzat, mind a költségvetési szervek esetében.
<...>
részletezésre kerül a döntési kompetencia két közgyűlési közötti időszakra vonatkozóan is, amelynek a közelgő közgyűlési nyári szünet szempontjából aktuális gyakorlati jelentősége van". Ugyanakkor kérdéses, a közgyűlés jobboldali többsége miként vélekedik majd erről, tekintve, hogy a Solymos-csomag elfogadása esetén a polgármester bizonyos esetekben közgyűlési, bizottsági kontroll nélkül, szabadon dönthetne egyes előirányzatok felhasználásáról, bizonyos szerződések megkötéséről vagy éppen meg nem kötéséről. Ez pedig sajátos helyzetet teremtene a hatalmi, illetve jogkörvitáktól amúgy is hangos szegedi politikai életben. Különösképpen érdekes a városházi magyarázat annak tükrében, hogy bár a polgármester érezhetően igyekszik az önkormányzati törvényben foglalt minimumhoz igazodva évi hat ülésnél nem gyakrabban összehívni a testületet (ezért most is hosszabb szünet várható), a bizottságok (így a vagyongazdálkodási) viszonylag egyszerűen, gyorsan összehívhatóak, ha úgy tetszik: nem mennek pihenőre...
A SZEGEDma.hu pénteken 9 órától folyamatosan frissülő tudósításban számol majd be a forró hangulatúnak ígérkező közgyűlési ülésről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.