Cikksorozatunkban a Szegedi Közlekedési Kft. 2010 decemberében kinevezett ügyvezető igazgatója, Tóth István Tibor számol be az önkormányzati cég működéséről.
Tóth István Tibor
ügyvezető igazgató összegzésének
első része ide kattintva olvasható.
Az év elején nagy gonddal készült üzleti tervben a Szegedi Közlekedési Kft. prognosztizált 2011-es éves eredménye még 71 millió forint veszteség volt, amivel már a várható 500 millió forint feletti problémából eleve kezelve lett 400 millió forint felett. Ezenfelül a cég háromnegyed éves értékelésében az adózás előtti eredmény megközelítőleg plusz 40 millió forintot tesz ki. Ennek egyik forrása az év végére, sajnos csak egyszeri, a következő évben megismételhetetlen, nagyságrendileg 200 millió forint terven felüli többletbevétel. Ezt hogyan sikerült elérni? Részben átgondolt komoly munkával, részben szerencsével, úgy fele-fele arányban. A Szegedi Közlekedési Kft. vezetésének sok kérdésben változtatnia kellett az előzőekhez képest. A menedzsment dinamikus munkájának köszönhetően felgyorsult a parkolási pótdíjak behajtása, ezáltal az SZKT parkolási üzletág bevételeinél körülbelül 80 millió forint terven felüli emelkedés jelentkezett. A 2009-ben elindult - több projektelemében is jelentősen elhúzódó - „Szeged Elektromos Tömegközlekedés Fejlesztése Projekt” külső munkatöbbletei is jelentős nem tervezett bevételt hoztak a társaság számára. Felülvizsgáltuk a készleteket és apportból származó anyagokat. Az ezekből származó anyagértékesítés közel 60-70 millió forint pluszbevételt hozott. A fent említett adatok és tények mellett számos korszerűsítés és intézkedés született a társaság üzemeltetésében lévő Szegedi Repülőtérrel kapcsolatban is.
Folytatjuk...
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.