Közélet

Szuperbringavizsga a Madách-iskolában + FOTÓK

Szuperbringavizsga a Madách-iskolában + FOTÓK

2011. október 4., kedd
Szuperbringavizsga a Madách-iskolában + FOTÓK

Az Iskola Rendőre program keretében a Madách Utcai Általános Iskolában közlekedésbiztonsági előadást tartott a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság a Csongrád Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőségével közösen, majd a Szuperbringa program keretében átvizsgálták a nebulók kerékpárjainak műszaki állapotát.

Bár a megyében egyre csökkenő tendenciát mutat azoknak a kerékpáros baleseteknek a száma, ahol gyermek volt a szenvedő vagy az okozó fél, a hivatalos szervek mindig is kiemelt figyelmet fordítanak a gyerekkerékpárokra, és a közlekedésük biztonságosabbé tételére.

Szuperbringa

A Madách-iskolában ezen a délelőttön három korosztály – 5-6-7-es osztályok – számára rendeztek közlekedésbiztonsági órákat, ahol elsősorban a kerékpározással kapcsolatos szabályokat, és biztonsági felszereléseket ismertették. Az előadást követően a gyerekek egy tesztet is kitölthettek, melynek sikere esetén kerékpáros igazolványt kaptak. Közben az iskola udvarán

Vad Róbert

rendőr őrnagy és

Szeri István

, a megyei Közlekedési Felügyelőség igazgatója vizsgálták át a kerékpárokat, jótanácsokkal is ellátva a kis közlekedőket. Ha minden rendben volt, a biciklire ragasztott matricával honorálták, a hiányosan felszereltekről pedig a szülők felé részletes hibalistát adtak át, bízva abban, hogy a következő alkalomkor már minden bicikli megfelelő lesz.

A kerékpárok alig negyede felel meg

A kerékpárok kötelező felszereltsége

– könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezés – két, egymástól függetlenül működő fékszerkezet – hangjelző berendezés, amely csak csengő lehet – egy darab előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpa – egy darab hátra piros fényt adó lámpa – hátul egy vagy két – nem háromszög alakú – piros fényvisszaverő prizma – legalább az első keréken egy darab borostyánsárga színű prizma, mindkét oldalon fényvisszaverővel

„Idén eddig közel hatszáz gyermekkerékpárt vizsgáltunk meg ehhez hasonló programokon” – mondta el portálunknak Szeri István. „Sajnálatos tapasztalat, hogy ezeknek csak 15-20%-a felelt meg minden közlekedésbiztonsági elvárásnak. Jó ha tudjuk, hogy minden, a forgalomban résztvevő járműnek többek első és hátsó világítással, láthatósági eszközökkel, két egymástól függetlenül működő fékkel kell rendelkeznie. Ezek viszont a srácok kerékpárjainak zömén nincsenek rajta.” A forgalmazók szinte sohasem adják együtt a biciklikkel a biztonságtechnikai eszközöket, a szülők pedig sok esetben nem áldoznak ezekre a számukra „szükségtelen” kiegészítőkre. „Országos szintet nézve különösen Csongrád megyében nagyon rossz ez az arány” – folytatta a szakember. „Ezért is igyekszünk minden lehetőséget megragadni, hogy legalább a gyerekeken keresztül megpróbáljunk ezen javítani.”

Előkelő hely az EU-ban

„Az unióban igen előkelő helyen állunk a kerékpáros gyermekbalesetek alacsony számát tekintve” – mondta Vad Róbert rendőr őrnagy, a Csongrád Megyei Balesetmegelőzési Bizottság titkára. „Folyamatosan csökken a kerékpáros gyermekeket érintő balesetek száma. Úgy érzem, ez nem kis részben az ilyen rendezvényeknek, előadásoknak, táboroknak köszönhető. Az iskolák rendkívül fogadókészek ezekre a programokra, mi pedig igyekszünk minden alkalmat megragadni arra, hogy felhívjuk a srácok figyelmét a közlekedés veszélyeire és szabályaira.”

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.