Közélet

Műszaki próbajárat a 4-es vonalán (FRISSÍTVE) + FOTÓK

Műszaki próbajárat a 4-es vonalán (FRISSÍTVE) + FOTÓK

2011. augusztus 10., szerda
Műszaki próbajárat a 4-es vonalán (FRISSÍTVE) + FOTÓK

„Az első villamos már elindult…”

Kedd délután nem sokkal fél négy után egy szóló és egy csuklós Tátra gördült végig a 4-es villamos vonalán az Anna-kúttól a tarjáni végállomásig. Ezzel megkezdődött az a folyamat, melynek végén – előreláthatólag augusztus 20-án – feloldják a vágányzárat, és ezt követően elindulhat a menetrendszerinti járat. Az már napok óta lehetett sejteni, hogy a 4-es villamosvonal felújítása új szakaszához érkezett: az Anna-kúttól a Novotel szállóig tartó betonos részen nagynyomású levegővel tisztították a sínek közé rakódott építési törmeléket. A kedd délutáni próbajáratokhoz az SZKT-nál forgalomban közlekedő összes típusú villamoskocsi kiállt. A sort egy szóló Tátra nyitotta, majd ezt egy csuklós társa követte. Az Anna-kútnál felsorakozott még a Bengáli néven ismert régi FVV sárga kígyója, és a nosztalgia-villamos is. Nem sokkal fél négy után indult el az első próbajárat, melyre a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakértői mellett a kivitelező és az SZKT több munkatársai is felszállt.

Lassú menetben Tarjánig

A meglehetősen lassú menetet nyilván az új pályaszerkezet kívánta meg, és az, hogy néhány helyen a felsővezetéken igazításokat is végre kellett hajtani. A szakemberek a pálya stabilitása mellett a vezetékekre is figyeltek. A szóló Tátrát követő csuklós is megfelelően tudta a kanyarokat „leküzdeni”. A mintegy 20 perces utat követően a Tarjáni forduló tesztelése következett.

Kisebb hiba a váltónál

A Tarjáni végállomáshoz érve a külső szemlélő – hiszen a szakembereken kívül senki nem engedtek fel a kocsikra – számára feltűnt, hogy kisebb probléma állt elő: a Tátra oda-vissza tolatgatott az automata váltó előtt. A kivitelező képviselői a volt SZKT-vezető, Dózsa Gáborral együtt próbáltak a váltóállító berendezés hibájára rájönni, azonban végül mégiscsak maradt a hagyományos „pajszer”, és kézzel állították át a szerkezetet. A fennakadás után a villamos a hurokfordulón keresztül ismét a belváros felé vette az irányt.

A vágányzár nincs feloldva

A keddi próbajáratokkal elsősorban a pályatestet vizsgálták, és ezzel kezdetét vette az a műszaki folyamat, mely során – várhatóan – augusztus 20-án ismét használatba vehető Szeged leghosszabb villamosvonala. A pálya mentén jócskán akad még teendő, számos megállót kell még befejezni, több helyen a kommunikációs és vezérlőkábelek behúzása folyt, illetve a Tisza Lajos körút érintett szakaszának a burkolat helyreállítása is várat magára. „Az üzemi próbát elkezdtük, az első villamos sikeresen végigment” – mondta el portálunknak Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus Kft. projektigazgatója. „A nap folyamán még több típusú kocsit is végigküldünk a pályán Tarján végállomásig, majd vissza az Anna-kútig. Reméljük ezekkel is sikeres lesz a próbamenet.” Amennyiben az üzemi próba minden pontjában sikeres lesz, akkor augusztus 19-én megtörténik a villamospálya műszaki átadása, hogy másnap elindulhasson a menetrendszerinti forgalom. A szakember kérdésünkre azt is elmondta, hogy az út- és a járdaépítések befejezési határideje augusztus 31. A tarjáni végállomás váltóproblémájáról hangsúlyozta, hogy ugyan elektromosan nem, azonban mechanikusan működött, ami a jelen üzemi próba feltétele volt és azonnal hozzáláttak a hiba javításához.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.