Közélet

OECD: Magyarország az átlagnál kevesebbet fordít egészségügyre

OECD: Magyarország az átlagnál kevesebbet fordít egészségügyre

2011. július 1., péntek
OECD: Magyarország az átlagnál kevesebbet fordít egészségügyre

A nemzetközi Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) szerint Magyarországon az OECD-átlagnál kevesebb forrás jut az egészségügyre, és kevesebb az orvos és az ápoló is, gyógyszerekre viszont az ágazatra fordított kiadások arányában Magyarország költ a legtöbbet a 34 országot tömörítő szervezet tagjai közül.

Az OECD csütörtökön megjelent felmérése szerint Magyarországon az egészségügyi kiadások a hazai össztermék (GDP) 7,4 százalékának megfelelő összeget tettek ki a legutóbbi, 2009-es adatok szerint. Az OECD-átlag 9,5 százalék volt ugyanabban az évben. Egy főre számolva 1.511 dollárnak megfelelő összeg jutott egészségügyre, ami a 3.223 dolláros OECD-átlagnak nagyjából a fele. A kiadások az egy évvel korábbihoz képest 2,8 százalékkal nőttek, ami ugyancsak elmarad a legfejlettebb ipari országokat tömörítő OECD 4 százalékos növekedési átlagától. Magyarországon a vizsgált évben 1.000 lakosra 3 orvos jutott. Az OECD-átlag 3,1 volt. Az ápolókat tekintve az arány Magyarországon 6,2, az OECD egészében pedig 8,4. A gyógyszerekre fordított kiadásokban Magyarország az első helyen állt 2009-ben. Akkor az egészségügyre jutó források 32,6 százalékra ment el gyógyszerre, ami nagyjából kétszeresen múlja felül a 16,9 százalékos OECD-átlagot. Az OECD valamennyi tagállamára kiterjedő felmérés alapján az egészségügyi kiadások gyorsabban nőnek, mint a gazdaság. Ez a tendencia már a 70-es évek óta megfigyelhető. A legtöbbet az Egyesült Államokban költenek az egészségügyre, GDP-arányosan és egy főre számítva egyaránt. 2009-ben az amerikai hazai össztermék 17,4 százalékának megfelelő összeg jutott az ágazatra, fejenként pedig 7.960 dollár - áll a szervezet honlapján publikált felmérésben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.