Közélet

Pedagógusokat köszöntöttek a Nemzeti Színházban

Pedagógusokat köszöntöttek a Nemzeti Színházban

2011. június 1., szerda
Pedagógusokat köszöntöttek a Nemzeti Színházban
Szegeden a pedagógusnap alkalmából ünnepi műsorral köszöntötték az önkormányzati fenntartású oktatási intézmények dolgozóit. Az eseményen a pedagóguséletmű-díjakat Botka László polgármester adta át. A megnyitó bécsi keringője – melyet a Tabán Általános Iskola növendékei adtak elő – után a polgármester köszöntőjében Szeged mindinkább fejlődő és megújuló iskoláiról beszélt. „A pedagógusnap minden évben méltó alkalom arra, hogy az egész közösség, az egész város nevében köszönetünket és hálánkat fejezzük ki az oktatási intézményeinkben dolgozó pedagógusoknak” – kezdte beszédét Botka László. „Köszönjük tanításukat, köszönjük hivatástudatukat. Köszönjük, hogy bizalommal adhatjuk át önöknek legfontosabb kincseinket, a gyermekeinket.”

Versenyképes iskolák az iskolavárosban

Az elmúlt évek városfejlesztésének egyik legfontosabb céljaként jelölte meg a polgármester azt, hogy az iskolákban folyó magasszintű oktatáshoz modern feltételeket tudjanak biztosítani. Az önkormányzat mint fenntartó az elmúlt hat évben elnyert uniós forrásokból több mint tízmilliárd forintot fordított erre. Botka László bejelentette, hogy a város célja az, hogy ezt a programot tovább folytassa, így 2011-ben az iskolákban az elnyert több mint félmilliárd forintos támogatásból további informatikai fejlesztéseket fognak végrehajtani. A következő hetekben 900 új számítógép, 300 interaktív tábla és 200 tanulói laptop kerül majd az intézményekbe.

„Szeged ragaszkodik az iskoláihoz”

A készülő kormányzati tervekről szólva kiemelte azt a szakmai és politikai szinten folyó vitát, melyet az oktatási intézmények fenntartásáról folytatnak. „Határozottan szeretném leszögezni, hogy Szeged ragaszkodik az iskoláihoz” – jelentette ki a polgármester. „Úgy gondolom attól, hogy az eddig önkormányzati fenntartású intézmények állami, minisztériumi kézbe kerülnek, senkinek sem lesz jobb. Határozott véleményem, hogy az iskoláknak a legjobb fenntartója a helyi közösség, hiszen a mi gyermekeink járnak ide, mi vagyunk a leginkább érdekeltek abban, hogy az értékek megőrzése és megújítása folyamatos legyen.” Leszögezte, hogy az iskolabezárási hullám ellenére az elkövetkezendő években semmiféle jelentős átalakítást nem tervez a város a közoktatási rendszerben. A gyarapodó lakosság- és gyerekszám miatt a bölcsődei és óvodai helyek növekedése után az iskolafelújítási programban a renováláson túl már bővítéses átalakításban is kell gondolkodni.

Pedagóguséletmű-díjak

Elsőként Fekete Zoltán, a Krúdy Gyula Kereskedelmi- és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskola nyugalmazott igazgatója vehette át a kitüntetést. Az iskolában a tárgyi feltételek kialakítása, a számítástechnikai oktatás és az új típusú vendéglátóipari képzés beindítása fűződik a nevéhez, ahol a szakemberképzést a gazdasági igényekhez igazította. Ezt követően Juhász Nándor, a Rókusi Általános Iskola nyugalmazott matematika-fizika szakos tanára vette át az elismerést. 1982-től nyugdíjazásáig dolgozott az intézményben, miközben városi majd megyei tanulmányi felügyelőként is tevékenykedett, és alapítóként részt vett a Tehetséggondozó Tanácsban is. A matematika oktatásában és népszerűsítésében elért kiemelkedő eredményeiért 2003-ban megkapta az „ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért” díjat. A kitüntetettek sorát Kühn János, a Tömörkény István Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola igazgatója zárta, aki a pedagóguséletmű-díjjal együtt megkapta a pedagógus szolgálati emlékérmet is. A matematika-fizika szakos tanár harminckilenc esztendeje dolgozik az intézményben, és 1988 óta az ötödik igazgatói ciklusát tölti, azonban idén július 31-én lejáró megbízatása után már nyugdíjba vonul. Nevéhez fűződik a gimnáziumi oktatás átszervezése, melynek során a társadalmi igényeknek megfelelő képzéseket indítottak be az iskolában.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.