Közélet

Csökkent a forgalom Szegeden és Makón az M43-as átadásával

Csökkent a forgalom Szegeden és Makón az M43-as átadásával

2011. április 22., péntek
Csökkent a forgalom Szegeden és Makón az M43-as átadásával

Bár elvétve még látni egy-egy román rendszámú járművet a 43-as út szegedi átvezető szakaszán, a kamionok szinte teljesen eltűntek, s a tranzitforgalom is töredékére esett vissza a csongrádi megyeszékhelyen – tapasztalta az M43-as autópálya új szakaszának szerdai átadása utáni napokban az MTI tudósítója.

Szenti Szabolcs

, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője elmondta, a szegedi nagykörúton, ahol az M5-ös autópálya és a nagylaki határátkelőhöz vezető 43-as út közötti forgalom haladt, a reggeli csúcsforgalom idején gyakran rendőröknek kellett irányítania a forgalmat a komolyabb dugók elkerülése érdekében. Az elmúlt napokban azonban már nem volt erre szükség, a város szinte „kiürült”.

Káity Károly

, a Tisza Volán Zrt. forgalomfejlesztési és koordinációs igazgatója az MTI érdeklődésére elmondta, a tranzitforgalom csökkenése és a kamionok eltűnése a 43-as útról elsősorban a Szegedre bevezető szakaszon gyorsította föl a közlekedést. Korábban, különösen a reggeli órákban előfordult, hogy hosszabb idő volt eljutni a város határáról a buszpályaudvarig, mint megtenni a Szeged és Makó közötti mintegy 20 kilométeres utat. A sztráda átadása forgalombiztonsági szempontból is hatalmas változást hozott, a zsúfoltság miatt gyakoriak voltak a balesetek, s emiatt az útlezárások, ami késésekhez és járatkimaradásokhoz vezetett – hangsúlyozta a szakember. Az igazgató elképzelhetőnek tartja azt is, hogy a menetrendet is át tudják alakítani, erről azonban az következő hetek tapasztalatai alapján döntenek. Hozzátette: komoly problémát jelent, hogy a hatalmas kamionforgalom miatt a 43-as út burkolata rendkívül rossz. Makó a sztráda átadása után az egyik pillanatról a másikra csendes kisvárossá vált – fogalmazott egy férfi, aki a Maros-parti település központjában dolgozik. Itt a forgalomszámlálási adatok szerint korábban naponta kétezer kamion és mintegy ötezer személygépkocsi hajtott keresztül. Az autópálya elkészülte után már csak azoknak az átutazóknak érdemes a Makó főtere mellett elhaladó 43-as utat használniuk, akik az autópálya felől a kiszombori határátkelőhelyen keresztül Temesvár irányába tartanak. A kamionok azonban mindenképp Nagylak felé mennek, a 7,5 tonna feletti össztömegű tehergépjárművek ugyanis nem használhatják a kiszombori átkelőt.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.