Közélet

Átadták az M43-as autópályát! (FRISSÍTVE) + FOTÓK

Átadták az M43-as autópályát! (FRISSÍTVE) + FOTÓK

2011. április 20., szerda
Átadták az M43-as autópályát! (FRISSÍTVE) + FOTÓK
Szerda délután 14 órakor átadták az M43-as autópálya 31,6 kilométeres Szeged és Makó közötti szakaszát; a Románia felé tartó tranzitforgalom nagy része így a jövőben elkerüli a két alföldi város központját. Az autósok 17 órától vehetik igénybe az új sztrádát. Az autópályát a kivitelező a Tisza-M43 Konzorcium képviselői adták át hivatalosan Orosz Ferencnek, a NIF Zrt. vezérigazgatójának. A ceremóniára nem jött el Szeged polgármestere, Botka László, de ott volt az alpolgármester, Solymos László. A Fidesz szegedi frakcióvezetője, Bohács Zsolt is megjelent az ünnepségen, ahogy Kalmár Ferenc és Bodó Imre is a párt másik két országgyűlési képviselője és Buzás Péter Makó MSZP-s polgármestere.

Autópálya-alosztály a makói rendőrségen

Az ünnepélyes átadásával egy időben szerda délután megkezdte működését a makói autópálya-alosztály, melynek feladata az M43-as autópálya közlekedésbiztonsági koordinációja, a jogsértő cselekmények kiszűrése a biztonságos közlekedés érdekében - mondta Tuczakov Szilvána, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője az MTI-nek. Hozzátette: az egység munkatársai helyszínelnek a baleseteknél is. A megyei főkapitányság közlekedésrendészeti osztályához tartozó egység állománya részt vett a szükséges képzésekben, felkészült a feladatokra, és rendelkezik a megfelelő eszközökkel, felszerelésekkel - tudatta az őrnagy.

Három éve kezdődött

A sztráda, a Móra Ferenc nevét viselő új Tisza-híd, valamint a Makót elkerülő 7 kilométeres főút – amely a régi 43-as útra vezeti át a forgalmat – kivitelezése 2008. július 18-án kezdődött el. Az építési munkák költsége 61,1 milliárd forint volt, a teljes projekt pedig 85 milliárd forintba került, melynek kétharmadát az Európai Unió támogatása fedezi. Az M43 autópálya a gazdasági tárca 2007-es rendelete alapján díjköteles útszakasz, kivétel az M5-ös autópálya és a régi 5-ös főút közötti rész, melyet a D1 kategória járművei – 3,5 tonna alatti gépjárművek – díjmentesen vehetnek igénybe, azonban a D2, D3, D4 kategóriák számára ez a szakasz is díjköteles.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.