Az elmúlt héten a Mars téri piac jövőjével kapcsolatban kérdeztük Önöket, most arról érdeklődünk, vajon egyetért-e a sztrájkoló vasutasok követeléseivel, egészen pontosan azzal a formával, ahogyan hangot adnak követeléseinek.
Rendkívül tanulságos volt a SZEGEDma.hu legutóbbi A hét kérdésére érkező válaszok megoszlása. Korábbi cikkeink, illetőleg a kereskedők és ellenzéki politikusok aggodalma nyomán arra kértünk olvasóinkat, árulják el, hogyan vélekednek a hagyományos Mars téri piaci árusítással kapcsolatos önkormányzati szándékokról. Érdekes módon végig 80 százalék körül mozgott azoknak az aránya, akik úgy vélték: a városvezetés a hagyományos asztalos, őstermelői piac ellehetetlenítésére törekszik. A szavazatok megoszlása péntek-szombattól sem változott, annak ellenére sem tehát, hogy Botka László polgármester a közgyűlésen többször is nyomatékosította: az épülő nagycsarnokban asztalos piac lesz, illetve a piac területéből egy négyzetcentit sem ad el a város. A SZEGEDma.hu olvasóit - úgy tűnik - nem győzte meg a szocialista városvezető, mert
a kedd esti záráskor is 79 százalék volt az igenek aránya, s mindösszesen 21 százalék gondolta úgy, hogy senki sem akarja bántani a piacot
.
Ezen a héten arról érdeklődünk, egyetértenek-e azzal, hogy a vasutasok sztrájkkal adnak hangot követeléseiknek. Mint arról a SZEGEDma.hu is folyamatosan beszámol, a VDSZSZ által kezdeményezett sztrájk immár negyedik napja tart, az országban gyakorlatilag kiszámíthatatlanná vált a vasúti közlekedés, miközben nyakunkon a karácsonyi ünnepek. A VDSZSZ vasárnap éjféltől folytatja a februárban megkezdett, és már többször felfüggesztett sztrájkot. A szakszervezet 2008. február 1-jén hirdette meg határozatlan idejű, úgynevezett gördülősztrájkját, amely bármikor felfüggeszthető és újraindítható. Azóta február 1-jén, február 4-7. között, február 25-én, április 7-én, valamint július 15-én sztrájkoltak. A VDSZSZ egyik fő követelése, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, ami a 102,5 milliárd forintból 8 milliárd forintot tenne ki. A szakszervezet továbbá – a megajánlott 6,9 százalékos bérfejlesztés mellett – 10 százalékos többlet-bérfejlesztést kér a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozói számára a MÁV-START Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV-Gépészet Zrt. munkavállalóinak. Utóbb ez kiegészült a december 14-én életbe lépett új menetrend visszavonásával, mivel az szerintük ellehetetleníti a személyszállítást. A MÁV-társaságok jogszerűtlennek és közgazdaságilag megalapozatlannak tartják a VDSZSZ követelését. A MÁV Zrt. álláspontja szerint a privatizációs törvény nem teszi lehetővé a más társaságokban dolgozók számára a kedvezményes tulajdonszerzést, így azt csak a MÁV Cargo dolgozóinak ajánlották fel a részvények 5 százaléka erejéig. Önök hogy látják, jogosan nyúltak a vasutasok a sztrájk eszközéhez?
Szavazni a jobb oldali menüsorban található A hét kérdése rovatban lehet,
s ugyanitt tekintheti meg azt is, hogyan, milyen százalékban oszlanak meg a vélemények az adott témában. Előre is köszönjük véleménynyilvánítását, s hogy ilyen módon is velünk szerkeszti a SZEGEDma.hu-t!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.