Magyarországon egyre több a tanuló vagy dolgozó fiatal, a javulás mértéke jóval meghaladja az EU-átlag javulását - közölte Rétvári Bence, a KDNP alelnöke szombaton az MTI-vel, az Eurostat adataira utalva.
Az unió statisztikai hivatala a tagországokban azon fiatalok arányát vizsgálta, akik se nem tanulnak, se nem dolgoznak. A kimutatás szerint Magyarország 2010 óta jelentősen előrelépett ebben a vonatkozásban a 15-29 évesek körében - írta a kereszténydemokrata politikus. "Míg a se nem tanuló, se nem dolgozó 15-29 év közötti fiatalok aránya 2010-ben hazánkban 17,7 százalék volt, addig 2018-ban ez az arány már csak 12,9 százalék. Ez az adat pontosan megegyezik az EU-átlaggal. A javulás mértéke jóval meghaladja az EU-átlag javulását: míg Magyarországon több mint negyedével, addig az EU-ban hetedével csökkent a se nem tanuló se nem dolgozó 15-29 évesek aránya" - olvasható a közleményben.
Rétvári Bence felhívta a figyelmet arra is, hogy "a 18-24 évesek és a 25-29 évesek körében hazánk még az EU-átlagnál is jobban teljesít, azaz Magyarországon jóval többen vannak azok, akik vagy dolgoznak, vagy tanulnak, mint az Európai Unióban átlagosan".
Ezek az adatok is azt támasztják alá, hogy a szakképzés, a felsőoktatás és a munkahelyteremtés politikája jó irányú változásokat eredményezett az elmúlt években, a fiatalok ma már sokkal több eséllyel indulnak, mint 2010 előtt - írta a KDNP alelnöke. A politikus közlése szerint az oktatás igazodik a munkaerőpiaci igényekhez, a fiatalok számára jóval több a lehetőség a boldogulásra Magyarországon, mint korábban. Míg 2010-et megelőzően az volt a megszokott, hogy a fiatalok keresik a jó munkahelyeket, ma már ez a gyakorlat megfordult, és a munkahelyek keresik a jó fiatalokat - fűzte hozzá. "Az ellenzék persze ugyanezekből az adatokból teljesen ellentétes következtetéseket von le: egyértelmű, ha ők visszafordulnának a kormány által megkezdett úton, annak a fiatalok látnák a kárát" - írta Rétvári Bence. MTI (Kiemelt képünk archív)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.