Gazdaság

Évente felül kell vizsgáltatni az online pénztárgépeket

Évente felül kell vizsgáltatni az online pénztárgépeket

2015. február 26., csütörtök
Évente felül kell vizsgáltatni az online pénztárgépeket

Az online pénztárgépeket a jogszabály szerint évente kell felülvizsgáltatni. Ezt a NAV nyilvántartásában szereplő szervizek valamelyikével kell elvégeztetni, első alkalommal a pénztárgép első üzembe helyezését követő egy éven belül, majd évente meg kell ismételni.

A szerviz elsődleges feladata a felülvizsgálat alkalmával az illegális beavatkozások kiszűrése és feltárása. Emellett a szakemberek ellenőrzik, és szükség esetén kicserélik az adóügyi ellenőrző egység akkumulátorát is. Az éves ellenőrzést – annak lépéseit, megállapításait – a műszerész dokumentálja a pénztárgépnaplóban. A Pénztárgéprendelet meghatározza azokat az eseteket, amikor a felülvizsgálat során tapasztalt hiányosságról, rendellenességről jegyzőkönyv felvétele kötelező (pl. a pénztárgépnapló nincs a helyén, a pénztárgép nincs szabályosan plombálva). Az éves felülvizsgálat elvégzéséről, illetve annak eredményéről a szerviznek 5 napon belül kell adatot szolgáltatnia a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak az erre rendszeresített nyomtatványon (PTGTAX). Az üzemeltetőnek az éves felülvizsgálattal kapcsolatban adatot csak akkor kell szolgáltatnia, ha a műszerész bejegyzését nem fogadja el, és nem írja alá. Ebben az esetben a műszerésznek az aláírás megtagadásáról jegyzőkönyvet kell felvennie, az üzemeltetőnek pedig 15 napon belül, az erre rendszeresített adatlapon (PTGTAXUZ) kell jeleznie. A NAV a fenti adatszolgáltatáson felül további kötelezettséget nem ír elő, hatósági díjat nem számol fel, illetve többlet (hatósági) költség megfizetésére nem kötelezi a pénztárgép üzemeltetőket.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.