Gazdaság

A magyar kis- és középvállalkozások összefogás pártiak

A magyar kis- és középvállalkozások összefogás pártiak

2014. január 2., csütörtök
A magyar kis- és középvállalkozások összefogás pártiak

A magyar kis- és középvállalkozások összefogás pártiak - többek között ez is kiderült abból az online felmérésből, amelyet novemberben végeztek 6300 kis- és középvállalat bevonásával. A kutatást a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ), az Üzleti Klinika és a Nagykermarketing szervezte.

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott összegzés szerint a cégek 13,3 százaléka igennel felelt, és 51,96 százaléka jelezte, utánanéz annak a lehetőségnek: csatlakozhat-e - például közös beszerzés révén - költségcsökkentő szervezethez. Nyugat-Európában évtizedek óta megszokottak a beszerzési- és marketingtársulások, valamint az egyéb szakmai összefogások a költségcsökkentés érdekében. A szakértők szerint az ilyen együttműködések erősítik a kisebb piaci szereplőket, és lehetőséget jelentenek számukra arra, hogy felvegyék a versenyt a multik áraival és választékával. A felmérés készítői szerint Magyarországon a válság volt az a pont, amikor a kisvállalatok úgy döntöttek, kilépnek az eddigi komfortzónájukból. Erre mutat az internetes értékesítés előtérbe kerülése is: a felmérésben a cégvezetők 34,82 százaléka jelezte, hogy rendelkezik webáruházzal. A kutatásban 6295 kis- és középvállalat vezetője válaszolt a kérdésekre, a cégek kétharmada szolgáltató volt, a fennmaradó hányad kiskereskedő, nagykereskedő és gyártó.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.