Gazdaság

Ugyanannyit költenek a fiatalok ajándékra, mint tavaly

Ugyanannyit költenek a fiatalok ajándékra, mint tavaly

2013. december 15., vasárnap
Ugyanannyit költenek a fiatalok ajándékra, mint tavaly

A fiatalok közel fele átlagosan 22 ezer forintot költ karácsonyi ajándékra, ugyanannyit, mint tavaly - derül ki a K&H-nak a fiatalok elégedettségét és jólétét vizsgáló pályakezdők index felméréséből.

Az MTI-hez eljuttatott közleményben kiemelik: bár a megkérdezett 19-29 év közötti városi fiatalok 41 százaléka szerint a karácsony elsősorban üzleti fogás, és nem a szeretetről szól, 93 százalékuk mégis a családdal fogja tölteni az ünnepet. A felmérés szerint az ünnep a fiatalok többségének nem a túlköltekezésről szól, 80 százalékuknak vagy nem kell félretenni, vagy legfeljebb 1-2 hónapot kell gyűjtögetni a karácsonyi ajándékozáshoz. A hitelből karácsonyozás egyáltalán nem jellemzi ezt a korosztályt, mindössze 1 százalékuk venne fel áruvásárlási hitelt. Öt százalék még nem döntötte el, hitelből vásárol-e, utóbbiak körében nagyobb arányban fordulnak elő a gyesen lévők. A kutatásból az is kiderült, hogy a fiatalok 85 százaléka vesz ajándékot, legtöbben a családtagjaiknak és párjuknak, harmaduk a barátait is meglepi valamivel. A nők átlagosan 8 embernek vesznek ajándékot, míg a férfiak 6-nak. A nagy értékű, közös ajándék a családnak nem igazán jellemző a fiatalok körében, bár 20 százalékuk ilyen vásárlásban is részt vállal. A válaszok alapján karácsonyi ajándékozásra nem erőn felül vállalkoznak a fiatalok, csak annyit költenek ilyen célra, ami még nem okoz komoly megterhelést a családi kasszának - idézi a közlemény

Bába Ágnest

, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettesét. Hozzátette: ezt könnyebben engedheti meg magának ez a korosztály, mivel mindössze 14 százalékának van gyereke, sokan még szüleikkel élnek, így a karácsonnyal kapcsolatos előkészületeknek csak egy kisebb része terheli őket. A vásárlást a fiatalok fele december elején kezdi el. Akik előrelátóbbak, és már novemberben elindulnak a bevásárló túrákra, azok között több a nő és a budapesti, illetve a Nyugat-Magyarországon élő - ismerteti a közlemény. A válaszok alapján csak 14 százalékuk hagyja az utolsó pillanatra a vásárlást, s az aktív keresők 38 százaléka fog dolgozni a két ünnep között.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.