Többszörösére nőtt a hideg italok forgalma a hőség miatt a CBA és az Auchan áruházaiban, utóbbiban ventillátorokból négyszer annyit adtak el, mint tavaly ilyenkor.
Fodor Attila
, a CBA kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére elmondta, hogy üzleteikben minden italféleség forgalma jelentősen nőtt. Ásványvízből fogy a legtöbb: egy szokásos nyári átlaghőmérsékletű naphoz képest négyszeres, négy és félszeres mennyiséget értékesítenek üzleteikben a mostani hőségben - jelezte, hozzátéve, hogy az eladott vizek 70 százaléka szénsavas. A drágább ásványvizeknél kezd kiegyenlítődni a szénsavas és a szénsavmentes termékek aránya, míg az olcsóbb, sajátmárkás vizek közül inkább a szénsavas fogy, 80-85 százalékos arányban - fejtette ki Fodor Attila. Szólt arról is, hogy a sör forgalma a labdarúgó Európa-bajnokság után sem torpant meg; a hőség miatt továbbra is a szokásosnál 40-50 százalékkal több fogy belőle. A jégkrémek forgalmáról a kommunikációs igazgató elmondta, hogy ott szintén jelentős, 35-40 százalékos forgalmi többletet regisztráltak, bár tavalyhoz képest visszafogottabb a kereslet. Fodor Attila hozzáfűzte, hogy a jégkrémek inkább "kényelmi termékek", és főként az olcsóbb pálcás és a családi kiszerelésű fajták fogynak. Az UHT-tejek is jobban fogynak a hőségben, mint a friss tej; a hűtést nem igénylő termékekből 5-6 százalékkal értékesítenek többet. Hangsúlyozta, hogy a hőség miatt kiemelt figyelmet fordítanak a hűtőpultok és a hűtve beérkezett élelmiszerek hőmérsékletének ellenőrzésére.
Gillemont Katalin
, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs vezetője arról számolt be, hogy az utóbbi két hétben megugrott a kereslet a klímák, ventillátorok iránt, utóbbiból négyszer többet adtak el mint tavaly ilyenkor. Hozzáfűzte: klímából ezekben a napokban egy-egy nap alatt adnak el annyit, mint tavaly egy hétvégén összesen, amikor pedig jobban ráérnek az emberek vásárolni. A klímák közül a mobilklíma a legnépszerűbb - tette hozzá Gillemont Katalin. Ásványvízből 50-70 százalékkal nőttek az eladások mennyiség szerint, június utolsó hetében a 12 magyarországi Auchan áruházban 1-1,5 millió palackkal adtak el. Értékben kisebb az emelkedés, mivel a vásárlók inkább az olcsóbb termékeket keresik. A kommunikációs vezető elmondta azt is, hogy ízesített sörből a tavalyihoz képest 50 százalékkal többet adnak el, és nőtt a pálcás jégkrémek eladása is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.