Környezetvédelem a vállalkozásban? Vagy vállalkozás a környezetvédelemért? Mindkettő. Korunk egyik legnagyobb kihívása környezetünk megőrzése, fennmaradásának, jövőjének biztosítása. Ne higgyük, hogy ezt a nemes feladatot kizárólag elkötelezett „zöldek”, „ökoharcosok” vállalhatják fel, s a fennmaradásért csak ők vívhatnak csatát. Valamennyinknek ki kell vennünk részünket az ökoszisztéma fennmaradásáért folytatott küzdelemből.
Az írás elején említett eset-pár, ezért is igaz. „Korunk hőse a vállalkozó” - gyakran halljuk ezt, hol komolyan, hol némi iróniával. Pedig valóban egyre több vállalkozás indul, a tevékenység minden szépségével és kínjával. Az eredményesség, a talpon maradás bizony sokszor nem engedi meg, hogy a vállalkozó magasztos elvárásoknak is megfeleljen, mint a környezetvédelem például. Pedig minden irodát fel lehet szerelni környezetbarát berendezésekkel, sőt, maga a vállalkozás is szólhat az ökonómiai egyensúly megtartásáról. Egy hazánkban nemrég végzett reprezentatív felmérés tanúsága szerint a vásárlók több mint nyolcvan százaléka tartja fontosnak a környezetvédelmi szempontokat az árucikkek kiválasztásánál. Ugyanezen felmérés keretében a cégek körében is érdeklődtek a szervezők. A válaszadók körében leginkább három területen jelent meg a környezettudatos gondolkodás: a közbeszerzések terén, a termékforgalmazásban és -vásárlásban. Ezt mindenképp biztatónak tekinthetjük. Amint azt az adatot is, mely szerint a válaszoló cégek, vállalkozások 70 százaléka ismeri a magyar Környezetbarát Termék címkét, és pontosan tudja, mit jelent.
A címke odaítéléséről a Környezetbarát Termék Nonprofit Kft. dönt, független szakértők bevonásával. A cégek maguk pályázhatnak a minősítésre, egyebek mellett a következő termékcsaládok valamelyikével: csomagolóeszközök, tisztítószerek, hűtőszekrények, napi takarítási szolgáltatás, kőszerű építőanyagok, valamint egyedi elbírálás alapján is van lehetőség a címke elnyerésére. A minősítési rendszerrel hazánk integrálódik az Európai Közösség öko- címke programjába, melyre szintén lehet pályázni. No de egy vállalkozásnak annyi, de annyi tennivalója van, miért vállalna fel egy minősítési procedúrát? - kérdezhetnénk. Egyszerű. Az előbb említett nyolcvanszázaléknyi fogyasztó bizony környezettudatosan keresi a számára megfelelő terméket, szolgáltatást. Vagyis, a minősítés, a címke megléte könnyen jelenthet forgalomnövekedést a cégnek, miként feltétlenül bizalmat ébreszt a fogyasztóban és garanciát is ad. Mikro-, kis-, vagy középvállalkozás egyaránt a vásárló, a fogyasztó, a megrendelő igényeit elégíti ki. S meglehet, ezek az igények a környezettudatosság szempontjából ma még nem jelentkeznek kellőképp markánsan, a világ bizony arrafelé tart, hogy meg akar maradni. Vállalkozók, segítsünk neki! (x)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.