Gazdaság

Megtiltotta az NMHH a Magyar Telekomnak a mobilinternet automatikus aktiválását

Megtiltotta az NMHH a Magyar Telekomnak a mobilinternet automatikus aktiválását

2011. június 24., péntek
Megtiltotta az NMHH a Magyar Telekomnak a mobilinternet automatikus aktiválását

A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) az előfizetők védelme érdekében hatósági határozatban tiltotta meg a Magyar Telekomnak, hogy mobilinternetes díjcsomagját minden új előfizető számára automatikusan, kérés nélkül aktiválja, esetenként akár tíz- vagy százezres számlákat generálva az ügyfeleknek.

Kiricsi Karola

, az NMHH szóvivője pénteken Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, hogy hivatalból vizsgálják a Vodafone és a Telenor hasonló szolgáltatásait is. Hozzátette: a hatóság célja az, hogy az ügyfelek minél jobb és minél olcsóbb hírközlési szolgáltatásokhoz jussanak, a lehető legnagyobb biztonság mellett. Célja az is, hogy felügyeleti jogkörében eljárva kiszűrje és megakadályozza a szolgáltatók törvénybe ütköző és fogyasztókra káros piaci magatartást. Az NMHH bírságot nem szabott ki, ezt csak akkor teszi, ha a Magyar Telekom nem tesz eleget a mostani felszólításnak, határozatnak. A szóvivő elmondta: az idén több panasz is érkezett a Magyar Telekom szolgáltatására, a hatóság pedig a vizsgálatok során megállapította, hogy a net start nevű csomag esetében nem a jogszabályoknak, az átláthatóságnak és az érthetőségnek megfelelően járt el az általános szerződési feltételek megfogalmazásakor, illetve a szolgáltatásra vonatkozó szerződések megkötésekor. Az NMHH-hoz 18 megkeresés érkezett, de a tapasztalat az, hogy károsultaknak csak egy százaléka fordul hatósághoz. A fő problémát az okozza, hogy a csomagot, a havidíjas internetcsomaggal rendelkezők kivételével mindenkinek automatikusan aktiválta a szolgáltató, aminek havi díja ugyan nincs, de a forgalmazott adatok után fizetni kell. A NMHH arra kötelezte a Magyar Telekomot, hogy ezt követően ne aktiválja automatikusan a hangszolgáltatás mellé ezt a csomagot, illetve, ha valaki lemondja a havi díjas internetszolgáltatást, akkor automatikusan ne állítsa vissza a net start szolgáltatást. A szóvivő felhívta a figyelmet arra, hogy a felhasználók mindig ellenőrizzék, milyen szolgáltatást, milyen díjért vesznek igénybe belföldön, illetve külföldön roaming környezetben. Kérdésekre válaszolva a szóvivő elmondta, az NMHH egy közérdekű kereset benyújtását, egy mintaper indítását fontolgatja, amit ha megnyer, akkor minden károsult visszakövetelheti a pénzét ennek alapján. A két másik szolgáltató vizsgálata várhatóan még a nyáron befejeződik a szóvivő szerint. A Magyar Telekom az MTI érdeklődésére közölte, hogy eleget tesz a hatóság határozatának.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.