Tíz év óta 2010 volt az első év amikor nem emelkedett számottevően a bankok ügyfélköre Magyarországon; továbbra is a felnőtt lakosság 82 százalékának van bankkapcsolata - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön az MTI-vel.
A vizsgált 15-69 éves korú lakosság négyötöde áll legalább egy bankkal kapcsolatban. Kicsit kedvezőbb a helyzet a 25-65 éveseknél, akik közül több mint 88 százalék a banki ügyfél. A legnagyobb arányban a 30-39 éves korosztály veszi igénybe a pénzintézeteket, és ők azok, akik a legnagyobb arányban használják a bankok szolgáltatásait. Csak folyószámlával mindössze 39 százalékuk rendelkezik, míg a legfiatalabbak, a 15-18 évesek 68 százalékának csak folyószámlája van a bankoknál. Az alacsony szintű termékhasználatból adódóan a magyarok átlagosan mindössze 1,2 bankkal állnak ügyfélkapcsolatban. Ebből a szempontból a legaktívabbak a magas iskolai végzettségűek és magas keresetűek, és az átlagnál magasabb a bankkapcsolati szám a megtakarításaikat aktívan kezelők körében. Kelet-európai összehasonlításban még bőven lenne fejlődési potenciál Magyarországon, ugyanis nemcsak a gazdaságilag lényegesen fejlettebb Ausztria vagy Szlovénia előz meg bennünket, hanem Csehország, Szlovákia vagy Horvátország is - derül ki a GfK Hungária Pénzügypiaci Adatszolgáltatások 2010 című összefoglaló tanulmányának legfrissebb eredményeiből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.