Jövő júliusra elkészül Szeged új, 2-es számú villamosvonala, a több mint 3,7 kilométeres vágányrendszert a cseh OHL ZS. a. s. vezette konzorcium építi meg 2,085 milliárd forintért - közölte Nagy Sándor (Szabad Város Szövetség) városfejlesztési alpolgármester csütörtökön a csongrádi megyeszékhelyen. Az 1-es vonalhoz kapcsolódó új szárnyvonal három autóbusz járat kiváltását teszi lehetővé, az utasok olyan környezetbarát közlekedési lehetőséget kapnak, mely révén gyorsabban juthatnak el a belvárosba - mondta a politikus a kivitelezési szerződés aláírásakor. A munkaterület átadása már az idén megtörténik, az előkészítő munkák is elindulnak, a kivitelezés pedig a tervek szerint 2010 júliusára fejeződik be - tette hozzá. A beruházás során kialakítanak egy 705 méteres hurokfordulót végállomással a Vértónál, egy 3.040 méteres vágányrendszert felsővezetékkel a Rókusi körúton a Csongrádi és a Kossuth Lajos sugárút között. A vágányrendszer több mint 80 százaléka füvesített, a fennmaradó rész pedig zajcsillapított pálya lesz. A kivitelező gondoskodik a közvilágítás és a közművek cseréjéről, hat megállópárt, forgalomtechnikát telepít, valamint járdát, kerékpárutat és 13,5 ezer négyzetméter utat épít - ismertette az alpolgármester a beruházás részleteit, amely a 29,5 milliárd forintos összköltségvetésű, uniós támogatással megvalósuló szegedi elektromos tömegközlekedési fejlesztési projekt fontos eleme. Az új vonalon 2012-től új alacsonypadlós, légkondicionált villamosok járnak majd - mondta Nagy Sándor. Az építési munkákra kiírt nyílt uniós közbeszerzési eljárásra négy konzorcium nyújtott be pályázatot, s a nyertes a brnói OHL ZS. a. s. vezette csoport lett. A Szeged Villamos 2 Konzorcium tagja még a Középszolg Kft. és a Kelet-Út Kft. Frantisek Ledabyl elnökhelyettes elmondta, az OHL ZS. a. s.-t 1952-ben vasútépítési cégként alapították, s a mai napig ez maradt a fő profilja. Ma Csehország öt legnagyobb építési vállalkozásának egyike, éves forgalma mintegy 140 milliárd forint, s kétezer alkalmazottat foglalkoztat. A cseh cég részt vett a prágai villamoshálózat bővítésében és rekonstrukciójában, Brnóban pedig a szegedihez hasonló füvesített pályát is épített. Magyarországon a vállalkozás közreműködött a fővárosi BKV remizek rekonstrukciójában és a mezőtúri vasútvonal felújításában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.