Gazdaság

Jövő nyárra épül meg az új villamosvonal Szegeden

Jövő nyárra épül meg az új villamosvonal Szegeden

2009. december 10., csütörtök
Jövő nyárra épül meg az új villamosvonal Szegeden
Jövő júliusra elkészül Szeged új, 2-es számú villamosvonala, a több mint 3,7 kilométeres vágányrendszert a cseh OHL ZS. a. s. vezette konzorcium építi meg 2,085 milliárd forintért - közölte Nagy Sándor (Szabad Város Szövetség) városfejlesztési alpolgármester csütörtökön a csongrádi megyeszékhelyen. Az 1-es vonalhoz kapcsolódó új szárnyvonal három autóbusz járat kiváltását teszi lehetővé, az utasok olyan környezetbarát közlekedési lehetőséget kapnak, mely révén gyorsabban juthatnak el a belvárosba - mondta a politikus a kivitelezési szerződés aláírásakor. A munkaterület átadása már az idén megtörténik, az előkészítő munkák is elindulnak, a kivitelezés pedig a tervek szerint 2010 júliusára fejeződik be - tette hozzá. A beruházás során kialakítanak egy 705 méteres hurokfordulót végállomással a Vértónál, egy 3.040 méteres vágányrendszert felsővezetékkel a Rókusi körúton a Csongrádi és a Kossuth Lajos sugárút között. A vágányrendszer több mint 80 százaléka füvesített, a fennmaradó rész pedig zajcsillapított pálya lesz. A kivitelező gondoskodik a közvilágítás és a közművek cseréjéről, hat megállópárt, forgalomtechnikát telepít, valamint járdát, kerékpárutat és 13,5 ezer négyzetméter utat épít - ismertette az alpolgármester a beruházás részleteit, amely a 29,5 milliárd forintos összköltségvetésű, uniós támogatással megvalósuló szegedi elektromos tömegközlekedési fejlesztési projekt fontos eleme. Az új vonalon 2012-től új alacsonypadlós, légkondicionált villamosok járnak majd - mondta Nagy Sándor. Az építési munkákra kiírt nyílt uniós közbeszerzési eljárásra négy konzorcium nyújtott be pályázatot, s a nyertes a brnói OHL ZS. a. s. vezette csoport lett. A Szeged Villamos 2 Konzorcium tagja még a Középszolg Kft. és a Kelet-Út Kft. Frantisek Ledabyl elnökhelyettes elmondta, az OHL ZS. a. s.-t 1952-ben vasútépítési cégként alapították, s a mai napig ez maradt a fő profilja. Ma Csehország öt legnagyobb építési vállalkozásának egyike, éves forgalma mintegy 140 milliárd forint, s kétezer alkalmazottat foglalkoztat. A cseh cég részt vett a prágai villamoshálózat bővítésében és rekonstrukciójában, Brnóban pedig a szegedihez hasonló füvesített pályát is épített. Magyarországon a vállalkozás közreműködött a fővárosi BKV remizek rekonstrukciójában és a mezőtúri vasútvonal felújításában.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.