Gazdaság

Magyar-szerb turisztikai munkacsoport alakult

Magyar-szerb turisztikai munkacsoport alakult

2009. szeptember 8., kedd
Magyar-szerb turisztikai munkacsoport alakult

A vendégforgalom kölcsönös növelését, az uniós programokhoz kapcsolódó együttműködést, valamint Szerbia európai integrációjának támogatását nevezte a legfontosabb feladatoknak a magyar-szerb turisztikai munkacsoport alakuló ülésének szünetében tartott sajtótájékoztatón Kovács Miklós, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkára kedden Szegeden.

A turizmusban jelentkező válság minden országot arra ösztönöz, hogy a közeli országokból szerezzen vendéget. Magyarország és Szerbia kölcsönös érdeke, hogy egymás országába a beutazó forgalmat növelve pótolja azt a csökkenést, amely a távoli piacokon a válság hatására bekövetkezett - mondta a szakállamtitkár. Tavaly 39,554 millió látogató érkezett Magyarországra, közülük azonban csupán 33.360 volt szerb turista, akik valamivel több mint 71 ezer vendégéjszakát töltöttek el kereskedelmi szálláshelyeken - közölte

Kovács Miklós

. A magyar-szerb idegenforgalmi kapcsolatokban a jövőben is kiemelt szerepe lesz a közvetlenül a határon átnyúló kapcsolatoknak. Ezeket segíthetik a szerb-magyar határ menti program szeptember végén megnyíló pályázatai, melyeken 2010-ig 16,6 millió euró áll összesen rendelkezésre többek között a határon átnyúló utak fejlesztésére, a tömegközlekedési összeköttetések megteremtésére és tematikus turisztikai utak fejlesztésére. A szakállamtitkár sikeres kezdeményezésnek nevezte a Dél-Alföldi Termálklaszter, a Dél-Alföldi Regionális Idegenforgalmi Bizottság és a Vajdasági Egészségturisztikai Klaszter együttműködését, amely nyugat-romániai fürdőkkel szövetségben népszerűsíti a "Nagy-Alföld Spa" védjegyet szakmai kiállításokon.

Goran Petkovic

szerb turisztikai szakállamtitkár elmondta: 2008-ban 15 ezer magyar turista csupán 17 ezer vendégéjszakát töltött Szerbiában. Ezért is fontosnak tartják a szakmai vásárokon való részvétel mellett a népszerűsítő kiadványok megjelenését. Erre jó példa az a Szerbiát bemutató magyar nyelvű füzet, melyet a Mol-csoport anyagi támogatásával készítettek el, és a cég vajdasági és más szerbiai töltőállomásain terjesztenek. A szakállamtitkár az együttműködés lehetőségei között említette a közös fellépést harmadik országokban, olyan távolabbi piacokon, mint Japán vagy az Egyesült Államok.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.