Minél korábban kezd el egy gyermek nyelvet tanulni, annál könnyebb dolga lesz később az iskolában. A kicsik motiváltabbak, szivacsként szívják magukba a tudást, s akkor sem szégyenlősek, ha idegen nyelven kell megszólalniuk. A szülőket pedig már a gondolat is büszkeséggel tölti el, hogy a gyermekük sikerrel veszi az akadályokat, amikor a többiek még csak a második nyelv betűivel és kiejtésével ismerkednek az általános iskolában.
Egyre több óvodás és kisiskolás tanul valamilyen idegen nyelvet délutáni kiscsoportos foglalkozáson, de a bölcsődés korú gyermekek között sem ritka, hogy valaki angol órára jár. A legfrissebb kutatások alapjaiban megdöntik azt az elképzelést, mely szerint csak akkor szabad a gyerekeket megismertetni egy új nyelvvel, ha már stabilan használják anyanyelvüket, vagyis körülbelül 10 éves koruk után. A felmérések alátámasztották: a 7 év alattiak könnyebben veszik a nyelvi akadályokat, mint az idősebbek, tehát minél később kezd el a gyermek nyelvet tanulni, annál nagyobb a valószínűsége, hogy küzdeni fog a kiejtéssel, a sorozatos kudarcélmények pedig akár el is vehetik kedvét a tanulástól. A Helen Doron szegedi nyelviskola mottója is az: minél előbb, annál jobb. A híres brit nyelvészről elnevezett tanítási módszer három évtizedes tapasztalaton nyugszik, melynek köszönhetően világszerte 2 millió gyermek tanulta és tanulja mai napig élményalapú foglalkozásokon az angol nyelvet. Szegeden tíz éve követik Helen Doron tanítási módszereit, a Honvéd téri épületből azóta több gyermek is magabiztos tudással lépett be az iskolai angolórákra, zárkózott fel a követelményekhez.
Zentai Tamástól
, a szegedi Helen Doron nyelviskola vezetőjétől megtudtuk, szakképzett pedagógusaik egészen kicsi koruktól végigkísérik a gyermekek nyelvi fejlesztését; az egymásra épülő kurzusokon a babák és a tinédzserek a koruknak megfelelő játékos és kreatív oktatásban részesülnek. A pár hónapos babák számára is hasznos tanfolyamokra heti egyszer 45 percben kerül sor, de az iskola vezetője felhívta a figyelmet, ennél jóval komplexebb tanulási folyamatról van szó. „A Helen Doron-módszernek három pillére van: tanáraink csak angolul beszélnek a gyerekekkel, a játékos órákon kizárólag a pozitív megerősítés számít, továbbá – a szülők közreműködésével – naponta kétszer CD hallgatást ajánlunk a kicsiknek, ami akár a mindennapi elfoglaltságokba beépülve is történhet, például autóban utazva, vagy akár fürdés közben is.” A nem teljes odafigyelést igénylő CD hallgatás lényege, hogy a következő heti órára rögzüljön az új szavak kiejtése, azok jelentését már a foglalkozáson értetik meg a gyerekekkel. „Tanáraink saját készítésű játékaikkal eljátsszák nekik a hallottakat, így kerülhetnek közelebb a gyerekek a nyelvhez” – folytatta a nyelviskola vezetője. Minél gyorsabb fejlődésük elengedhetetlen kulcsa a munkafüzet fejezeteihez tartozó CD melléklet, ennek hiányában a fejlődés lelassulhat és a gyermek sem lelkesedik majd a tanulásért. A gyerekek szivacs módjára képesek magukba szívni a nyelvet, Zentai Tamás szerint viszont akkor sem kell kétségbe vonni a módszer hatékonyságát, ha a kicsik nem kezdik el rögtön használni az idegen szavakat. Ahogy anyanyelvük, úgy a frissen elsajátított nyelv esetében sem szabad siettetni a beszédet. A szegedi Helen Doron nyelviskola idén bővítette lehetőségei tárházát: a British Council által szervezett Cambridge Young Lerners nyelvvizsgákkal egészült ki a képzés. A szegedi nyelviskola vezetője portálunk érdeklődésére elárulta, egy háromfokozatú gyerek nyelvvizsgáról van szó, melynek teljesítése remek visszaigazolás arról, készen állnak-e már a gyerekek az akkreditált bizonyítványt biztosító nyelvi képesítésre. Zentai elmondta, hogy nagyon büszkék tanítványaikra, hiszen minden gyermek sikeres nyelvvizsgát tett idén júniusban a Honvéd téri nyelviskolájukban megtartott megmérettetésen. A szegedi Helen Doron nyelviskola szeptemberben bemutató órákra várja azokat a szülőket, akik a gyakorlatban is szeretnének megismerkedni az angol nyelv elsajátításának módszertanával, s gyermeküket egy egyedülálló, élményalapú tanfolyamra szeretnék beíratni, hogy minél előbb elsajátíthassák „második anyanyelvüket”, az angolt. A nyílt órák időpontjáról és egyéb aktualitásokról az intézmény
Facebook-oldalántájékozódhatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.