A Gringos Cantina nevű étterem még februárban működött közre egy mexikói festőművész kiállításán, amiért a közép-amerikai ország nagykövetsége oklevelet állított ki a vendéglátóegység részére. Pesti Zoltánnal, a Gringos tulajdonosával beszélgettünk az elismerésről, az étterem történetéről és a szegedi vendéglátás jelenlegi helyzetéről.
– Először is gratulálok az oklevélhez! Milyen apropóból kapták az elismerést?
– Az egész úgy kezdődött, hogy még februárban a nagykövetség elkezdte szervezni egy mexikói festőművész kiállítását a TIK-ben – kezdte a beszélgetést Pesti Zoltán, a Gringos Cantina tulajdonosa. – A rendezvény részét képezte egy állófogadás, amelyen mexikói ételekből összeállított svédasztal várta a vendégeket. Hogy pontosan mire alapozva kértek fel minket ennek összeállítására, azt nem tudjuk. Először az üzletvezetőnket keresték meg telefonon, utána személyes egyeztetés során elmondták, hogy mit szeretnének pontosan. Nagy kihívás volt, mert a mi éttermünk nem állófogadásokhoz, hanem az à la carte étkeztetésre szakosodott. Ennek ellenére tisztességes kollekciót hoztunk össze a mexikói ízekből, így teljes mértékben meg voltak elégedve velünk. Június 15-én ünnepelte fennállása huszadik évfordulóját az étterem. Véletlen egybeesés, hogy szinte pont a születésnapunkra kaptunk egy ilyen rangos elismerést.
Pesti Zoltán büszke az oklevelekre (Fotó: Kovács Ferenc)– Miért pont mexikói éttermet nyitott annak idején?
– Szabadkai születésű vagyok, kiskoromban sokat jártunk át Szegedre. Ez egy csodálatos város, ahol megvan a kisváros nyugalma a nagyváros minden előnyével, ezért elhatároztam, hogy egyszer majd itt szeretnék lakni. Erre a kilencvenes években nyílt lehetőség, előtte több mint tíz évet kint éltem az Egyesült Államokban, Arizonában. Kint az USA-ban a kerti partijainkon azokat az ételeket készítettük a feleségemmel, amik ma a felhozatalunk nagy részét képzik, és mivel előtte nem volt egyetlen mexikói jellegű étterem sem a városban, úgy döntöttünk, hogy belevágunk. Rájöttünk, hogy nyitottak erre a magyar emberek. Ennek köszönhetően húsz év alatt az 50 fős vendéglátóegységünk 220 fősre nőtte ki magát.
– Magával ragadó az étterem hangulata. Honnan szerezték ezt a sok díszletet?
– A kellékek 90 százalékát én hoztam kintről. Amikor a feleségemmel elindítottuk a vállalkozást kimentünk néhányszor Arizonába és „kifosztottunk” egy-két bolhapiacot. Szerencsére ma már az interneten is könnyen rendelhetünk hasonló dolgokat.
A legjobb befektetés az ember - vallja a Gringos tulajdonosa (Fotó: Kovács Ferenc)– Hogyan lehet sikeresen működtetni egy ilyen vállalkozást Szegeden?
– Szerencsés vagyok, mert az Egyesült Államokban más szemlélettel találkoztam. Megtanultam, hogy a legjobb befektetés az ember. Hogyha normálisan, kulturáltan bánsz azokkal, akik biztosítják a megélhetésedet, hálásak lesznek neked. Az alkalmazottat meg kell becsülni mint embert és mint munkaerőt. Van olyan alkalmazottunk, aki az első naptól kezdve itt dolgozik, de például az üzletvezetőnk is több mint 15 éve minket képvisel. Ez a szegedi vendéglátásban nem szokványos dolog.
– Mennyire felkapott hely a Gringos?
– A vendégeink háromnegyede törzsvendégnek számít. Hetente, kéthetente visszajárnak, üzleti ebéd, randevú vagy esetleg egy foci utáni összeröffenés alkalmából. Széles kínálat fogadja a vendégeinket a legegyszerűbb lepénytől, a pizzákon át a salátákon keresztül a tex-mex ételekig. Nem vagyunk olcsók, de ha a mennyiséget és a minőséget nézzük, akkor nem érzi magát átverve az, aki minket választ. Szerintem ez a siker titka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.