Magyarország jobban szerepel az európai átlagnál az egy főre jutó tanárok számában

Az oktatási rendszer fenntarthatóságának vizsgálatakor a pedagógusok számánál relevánsabb kérdés az egy oktatóra jutó tanulók száma.

Ha kevesebb diákot kell oktatni az iskolákban, kevesebb tanárra is lesz szükség, így a tanárhiány megítéléséhez és a nemzetközi összehasonlításhoz alkalmasabb mutatószám az egy pedagógusra jutó tanulók száma – fogalmaz ma megjelent elemzésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány.

Az egy tanárra jutó diákok számának csökkenésével a pedagógusok leterheltsége is csökken, és a diákok is minőségibb, koncentráltabb oktatásban részesülnek.

Az elemzésben az Európai Unió Statisztikai Hivatala (Eurostat) által közzétett adatokra hivatkoznak.

Magyarországon 10,6 diák jutott egy tanárra, míg az uniós átlag 12,1.

Előző sztori

Ifj. Nemes István: Joób Márton városi elismerésre számíthat Botkától-olvasói levél

Következő sztori

Ex librisekből nyílik kiállítás a szegedi Somogyi-könyvtárban