Egyre több szegedi lakos félti a gyermekét a jelzőlámpák nélkül ellátott gyalogátkelőhelyeken. Olyannyira, hogy ennek több fórumon hangot is adtak. A probléma azonban nem feltétlenül oldható meg egyszerűen egy jelzőlámpával.
Nemrégiben arról írtunk, hogy a szülők féltik a gyereküket több gyalogátkelőhelyen is áthaladni: korábban a Volán székházánál lévő zebrára panaszkodtak, nemrég pedig a Szent György tér és a József Attila sugárút kereszteződésében található átkelőre.
Az ügyben megkerestük Majoros Gabriella gépjárművezető-oktatót, hogy mit gondol a lakosság kéréseiről. A válaszaiból röviden az derül ki: Szegeden még egy gyalogátkelőhelyet is nagyon nehéz kiharcolni, nemhogy egy jelzőlámpás kereszteződést.
Hozzátette ugyanakkor, hogy ennek oka van, hiszen iszonyatos nagy befektetés egy jelzőlámpás kereszteződés kialakítása.
A gépjárművezető-oktató szerint nem a gyalogos átkelőhely a megoldás, hanem a közlekedési morál javítása.
– Rengeteg járművet látok napközben áthaladni a piros jelzésen, néha úgy, hogy mi a párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten már régen állunk a pirosnál, tehát ha elindul a gyalogos, a mellette lévő sávban haladó járművek még simán elüthetik – mondta. Megjegyezte, hogy a KRESZ szerint a gyalogos átkelőhelyet fokozott óvatossággal, körültekintéssel kell megközelíteni, továbbá úgy, hogy a gyalogost észlelve hirtelen fékezés nélkül is meg lehessen állni.
Arra az állításra, hogy milyen nehéz jelzőlámpás kereszteződést kiharcolni, példaként hozta fel a Kossuth Lajos sugárút és Tavasz utca kereszteződését, amire évekig volt panasz, amikor sokkal veszélyesebb és forgalmasabb volt. Ennek ellenére csak a tavalyi évben kapott jelzőlámpákat. Megjegyezte, egyebek mellett a Katona József utca és a Kálvária sugárút kereszteződése is nagyon forgalmas, ráadásul a Katona József utcából a Kálvária felé igen nehéz kikanyarodni. Az ott parkoló autók miatt ugyanis nehéz kilátni.
Majoros Gabriella szerint a külföldi tapasztalat az, hogy az iskolák közelében forgalomirányítást végeznek a polgárőrök a tanítási nap kezdetén és annak végeztével, azaz a legforgalmasabb időszakokban.
Emlékeztetett, hogy erre korábban a Boldogasszony sugárút és a Vitéz utca kereszteződésében volt példa.
A gépjárművezető-oktató szerint a jelzőlámpák kialakítását rendőrségi kimutatásokkal lehetne indokolni, hogy történtek-e ezeken a helyeken balesetek, továbbá a lakosság is kezdeményezhet aláírásgyűjtést ennek kapcsán az önkormányzat felé.