Tegnap este 11 óra óta megszűnt a a benzinárstop, miután évtizedek óta nem látott káosz alakult ki a kutakon. A helyzet azóta némileg rendeződött, de még mindig nem minden kút működőképes.
Bár a Mol Nyrt. hivatalosan hétfőtől ígért üzemanyagszállítmányt a partnereinek, több szegedi autós is jelezte a közösségi média különböző felületein, hogy egész éjszaka látták a tartálykocsikat közlekedni. Vélhetően többnyire a Mol-kutakra szállítottak, melyeknek a negyede az egész országban leürült – legalábbis ezt állította Hernádi Zsolt, a vállalat vezérigazgatója a tegnap éjszakai Kormányinfón.
Az ársapkát legfőképpen azért kellett eltörölni, hogy az importpiac helyreálljon – ez azonban nem történik meg egyik napról a másikra: információink szerint például az Algyői úti Shell-kúton és Sándorfalván továbbra sem lehet tankolni. Ahogy a Makkosházi körúti kutaknál sem állt még helyre az ellátás teljesen:

Az ársapka eltörlésével pedig a magas benzinárak mellett visszatért az a hatósági ár előtti probléma is, miszerint folyamatos ingadozások vannak az üzemanyagtípusok árai között, kutanként. A Makkosházi körúti MOL és OMW kutak máris jól szemléltetik ezt a kontrasztot:


És némi torlódás még mindig érezhető.

A KISBENZINKUTASOK HÁBOROGNAK
Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének (FBSZ) elnöke szerint a szakadék széléről rántották el a kormányt az árstop megszüntetésével. Szerinte az elmúlt tíz hónap a kommunikációs politikáról szólt, amit ezek után be kell fejezni.
Hozzátette, az országos üzemanyag-ellátásnak időbe telik, mire helyreáll, „hiszen egy bedőlt rendszert kell most újraindítani, de a helyzet nem reménytelen” – szögezte le az Indexnek adott interjújában. Kiemelte, amíg a Mol 7 milliárd dollárnyi profitot termelt, addig a kiskereskedelmi kutak lényegében becsődöltek, ezt a piaci egyensúlyt pedig helyre kell állítani. „Ezt februárra várom, de nagyon komoly recessziós nyomás is van most a piacon” – zárta Egri Gábor a nyilatkozatát.