Instakalauz segíti az SZTE jogi karának hallgatóit

Cikkünk frissítése óta eltelt 1 hét, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Mivel a koronavírus járvány miatt nem volt lehetőség személyes előadást tartani a hallgatóknak, a Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kara több, erre a célra létrehozott Instagram-oldalra költöztette tanulmányi tájékoztatóját. Amellett, hogy online megoldást kellett találni, a kar célja az volt, hogy figyelemfelkeltően és érdekesen csomagolják be a legfontosabb információkat.

Az első egyetemista napok előtt rengeteg információ ömlik a gólyákra, így nincsenek könnyű helyzetben a karok, akik olyan hasznos tudnivalókat szeretnének átadni az egyetem és a hallgatói lét működéséről, amelyek nélkülözhetetlenek lesznek a későbbiekben. Idén tovább nehezítette a helyzetet, hogy a pandémia miatt a tanulmányi tájékoztatót még a megszokott, személyes előadás formájában sem lehetett megtartani. A szegedi jogi kar erre a célra keresett új felületet, amely kellően megragadja a hallgatók figyelmét és időtálló, akár év közben is segítséget tud nyújtani.

A megoldást végül a volt szegedi hallgatók által alapított Four Creation szállította. Az SZTE évek óta veszi igénybe a reklámügynökség segítségét, akik, tekintettel arra, hogy néhány éve még maguk is SZTE-sek voltak, hatékonyan tudják megszólítani az egyetemista és a felvételiző korosztályt. Ezúttal az Instagramot ajánlották a jogi kar figyelmébe, ami sokkal inkább jelen van a felvételiző korosztály mindennapjaiban, azonban a platformot egy új, szokatlan formátumban használták a projekthez.

A tanulmányi tájékoztató az általuk Instakalauznak keresztelt, összesen 12 db új oldalra került, amelyek mind egy-egy fontos egyetemi felületet, vagy egységet mutatnak be. Minden oldalra 9 db képet töltöttek fel, ami az oldalon egy nagy grafikát ad ki, míg a fontos információkat a képek leírásaihoz töltötték fel. Az oldalak közötti navigációt az Instagram-jelölés funkciója segíti, így a hallgatók keresés nélkül navigálhatnak az oldalak között.

“Bár a főépületünkben bekövetkezett viharkár, majd a veszélyhelyzet nem mindennapivá tette az elmúlt tanévünket, ennek ellenére e helyzetek kezelésével párhuzamosan olyan fejlesztésekbe kezdtünk, melyek célja egy XXI. századi kari jövőkép kialakítása. Ebben jelentős hangsúlyt fektetünk a z generáció igényeire, közösségi szokásaira, attitűdeire. Ehhez kiválóan illeszkedett a Four Creationnal való együttműködésünk, hiszen olyan partnerre leltünk bennük, aki jól érti a z generáció nyelvét. A veszélyhelyzet, majd a járványhelyzet sajnos számos, korábbi jelenléti aktivitásban akadályoz bennünket, ugyanakkor törekszünk arra, hogy a lehetőségekhez képest továbbra is intenzíven tudjuk tartani a kapcsolatot hallgatóinkkal, s megtaláljuk azokat az aktivitásokat, melyek tovább erősítik a szegedi jogi kari közösséget” – mondta Prof. Dr. Görög Márta, az SZTE ÁJTK dékánja.

Az Instakalauz az elvárásoknál is jobban szerepelt: egy hét alatt közel 1200 alkalommal keresték fel a nyitó oldalt, amihez valószínűleg felsőbb évesek és kíváncsi külsősök böngészése is hozzájárult.

(Forrás: SZTE)

Előző sztori

Közelít a félezerhez a fertőzöttek száma Csongrád-Csanádban

Következő sztori

Felfüggesztette edzéseit és versenyeit a Szegedi RSE

Legutóbbi hasonló cikkek