Néhány érdekes adattal betekintünk a szegedi tömegközlekedés múltjába.
1853. október 13-án a városi tanácsülés bérkocsik felállításáról és Szegedet az ország vérkeringésébe bekapcsoló vasútállomáshoz vezető út rendezéséről intézkedett. 1854 és 1857 között Molnár Antal nyergesmester négy bérkocsival bonyolította le a személyforgalmat a nagyállomás és a belváros között.
1857 márciusában jelent meg először a szegedi utcákon az omnibusz. Viteldíja 12 krajcár volt. 1908. október 1-én átadták a forgalomnak a 4311 méter hosszú villamos útvonalat. A villamosok megengedett legnagyobb sebessége 20 km/óra volt, ami a lóvasútnál háromszor gyorsabb tempót jelentett.
1955. április 1-én indult meg a helyi autóbusz-közlekedés, majd 1979-ben a menetrend szerinti trolibuszforgalom is, amely elsőként a Bartók tér és Odessza lakótelep között közlekedett.
Fotók: Fortepan























