Egyetem

Ifjúsági életpályamodellt dolgoz ki az SZTE

Ifjúsági életpályamodellt dolgoz ki az SZTE

2020. augusztus 4., kedd
Ifjúsági életpályamodellt dolgoz ki az SZTE

A Szegedi Tudományegyetem egy olyan ifjúsági életpályamodell kidolgozását kezdeményezte a dél-alföldi szakképzési centrumok vezetőivel, amely értelmében a fiatalok már 13-14 éves korban betekintést nyerhetnek bizonyos szakterületekbe és szakmákba – a középiskolai elindulásától az egyetemi képzésen át egészen a munkaerőpiaci betagozódásig. A kezdeményezés első lépéseként a közelmúltban tartottak szakmai megbeszélést a dél-alföldi szakképzési centrumok vezetőivel.

A Szegedi Tudományegyetem már több középiskolával is sikeres partneri kapcsolatot alakított ki, most azonbanmég nagyobb hangsúlyt szeretne fektetni a középfokú oktatási intézményekkel közös szakmai együttműködésekre.A magas színvonalú oktatás és a versenyképes ismeretek biztosítása mellett elkötelezett SZTE kiemeltenfontosnak tartja azt, hogy ezen cél elérése érdekében a régió szakképzési centrumaival is –mint az egyetem egyik potenciális utánpótlás bázisát biztosító intézményrendszerrel– együttműködjön. A Szegedi Tudományegyetem egy olyanifjúsági életpályamodell kidolgozását kezdeményezte a dél-alföldi szakképzési centrumok vezetőivel, amely értelmében a fiatalok már 13–14 éves korban betekintést nyerhetnek bizonyos szakterületekbe és szakmákba – a középiskolai elindulásától az egyetemi képzésen át egészen a munkaerőpiaci betagozódásig. A kezdeményezés első lépéseként nemrég az egyetem Dugonics téri központi épületében tartottak szakmai megbeszélést a dél-alföldi szakképzési centrumok vezetőivel. Az SZTE célja, hogy olyan életpálya-modellt dolgozzon ki a szakképző intézmények bevonásával, amelyet a fiatalok vonzónak találnak. Cél, hogy olyan versenyképes szakmát kapjanak, amellyel megállják a helyüket a munkaerőpiacon – mondta Prof. Dr. Gellén Klára, az SZTE oktatási rektorhelyettese a megbeszélésen. A szakmai találkozó célja, egy olyan életpályamodell kidolgozása, amellyel a szakképző intézmények az iskolaválasztás előtt álló diákok részére már egy konkrét „oktatási életpályát” is fel tudnak vázolni, segítve ezzel a tanárok, diákok és a szüleik pályaválasztási lehetőségek közötti eligazodását. – Olyan célkitűzéseket kell megfogalmazni és előrevetíteni a fiatalok számára, amelyek felkeltik érdeklődésüket, vonzónak találnak. Ezáltal a Szegedi Tudományegyetemen szeretnék tanulmányaikat folytatni, ismereteiket bővíteni, tudásukat gyarapítani a szakképzés elvégzése után. – fogalmazott a rektorhelyettes. Prof. Dr. Gellén Klára szerint ehhez kapcsolódóan az SZTE feladata összetett: többek között ösztöndíjprogramok kidolgozása, az egyes szakokon az egyetemi bemenet és a képzések összehangolása, gyakorlati lehetőségek megfogalmazása, munkaerőpiaci szereplők közreműködésével. A részvevők a közös gondolkodás jegyében az egyes képzési területeken folytatják az életpályamodell kidolgozását és a jövőre nézve további gyümölcsöző együttműködés lehetőségeket vetítették elő.

(Forrás: SZTE)

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.