Sport

A Maty-ér több lesz, mint kajak-kenu pálya

A Maty-ér több lesz, mint kajak-kenu pálya

2019. április 17., szerda
A Maty-ér több lesz, mint kajak-kenu pálya

Július végére fejeződik be a Maty-éren a kajak-kenu- és evezős pálya korszerűsítése, amely a több mint negyven éve működő létesítmény történetének legnagyobb beruházása.

Ha valaki a Maty-ér felé autózik vagy sétál és rápillant a pályára, akkor nehezen hiszi el, hogy augusztusban tízezrek szurkolnak majd a legjobb magyar kajakosoknak, kenusoknak. Merthogy a pálya most így néz ki:

Víz nincs a mederben, helyette munkagépek és munkások dolgoznak. Az ígéret szerint június elején már elkezdik feltölteni vízzel a pályát és júliusban már itt készülhetnek a versenyzők. Szabó Tünde sportért felelős államtitkár a helyszínen rendezett bejáráson elmondta szerdán, a szegedi olimpiai központban az idei előtt is rendeztek gyorsasági kajak-kenu világbajnokságokat, de a sport olyan gyorsan fejlődik, hogy az infrastruktúrának is követnie kell. "A kajak-kenu az egyik legsikeresebb sportág, a versenyzők pedig nemcsak eredményeikkel vívnak ki elismerést, hanem példaképek is. A fiatalok miattuk veszik a lapátot a kezükbe, és kezdik el azt a munkát, amely az egészségüket és az utánpótlás révén akár a későbbi eredményességet is szolgálja" – fogalmazott a politikus. Az államtitkár hangsúlyozta, bízik benne, hogy az augusztusi világbajnokság résztvevői is megerősítik majd, hogy a Maty-éren található az egyik vagy talán a legjobb kajak-kenu pálya. Hozzátette, ugyanakkor a létesítmény nemcsak az élsportot és az utánpótlást szolgálja majd, hanem szabadidősport-események lebonyolítására is alkalmas lesz.

Multifunkcionális sportközpont lesz a Maty-ér

Schmidt Gábor, a Magyar Kajak-kenu Szövetség elnöke kifejtette, a fejlesztés ugyan a világbajnokság apropóján valósul meg, de más sportágak, így a triatlon és a nyílt vízi úszás versenyeinek megrendezésére is lehetőséget teremt. A szakember elmondta, a fejlesztés leglátványosabb eleme, hogy a pályát kettéválasztó osztószigetet híd kapcsolja össze a szárazfölddel. A tévéközvetítések kamerái átkerülnek a szigetre, a korábbi versenyekkel ellentétben nem egy nádas, hanem a több tízezer néző lesz a futamok hátterében. A szigeten kerékpárút épül, így az edzők kísérhetik majd tanítványaikat.

"A déli zárógát környékét feltöltik, nagyobb terület áll majd rendelkezésre a mobil létesítmények kialakítására, ahol helyet kapnak a versenyekre érkező csapatok. Újabb emelettel bővül a céltorony, és teljes egészében befedik a főlelátót, emellett újabb utakat és parkolókat is építenek" – ismertette a fejlesztés részleteit az elnök. Június végén feltöltik vízzel a tározót, ezt követően már edzhetnek a pályán a versenyzők. Július végére pedig teljes egészében befejeződik a beruházás, augusztus elején már megérkeznek Szegedre az első, főként tengerentúli csapatok, hogy megkezdjék az akklimatizációt a világbajnokság előtt – mondta Schmidt Gábor.

Hazai pályán Tokióért

"Nagyon menő lesz" – mondta a pályabejáráson Kopasz Bálint. A minden tekintetben hazai világbajnokságára készülő, a napokban az Algyőiből Győrbe igazoló kajakos elmondta, hogy egyesben 1000 méteren szeretne ott lenni a világbajnokságon és ott azt reméli, a dobogó legfelső fokán hallgathatja a magyar himnuszt. "Két éve a Világkupán már sikerült nyernem és az hatalmas élmény volt. Ezt a világbajnoki első hellyel csak fokozni lehetne. Mindent megteszek azért, hogy a válogatókon kiharcoljam az indulási jogot" – mondta az ifjúsági világbajnok, Európa bajnoki bronzérmes versenyző.

A kajak-kenu válogatott szövetségi kapitánya szerint komoly plusz motiváció az, hogy hazai pályán versenyezhetnek legjobbjaink. Hüttner Csaba hangsúlyozta, hogy a világbajnokságon kvalifikációt lehet szerezni a 2020-as tokiói olimpiára, ami az egyre sűrűbb mezőnyben nagyon nehéz feladat, éppen ezért jön jól, hogy a Maty-éren rendezik a világbajnokságot. "Mindenki szeret itt versenyezni a nemzetközi mezőnyből is, de nem szabad elfelejteni, hogy itt 15-20 ezer ember a magyarokért szurkol majd. Nagyon fel kell kötni a gatyánkat, reményeink szerint a kvóták 80 százalékát megszerezzük. A maximális kvóta sem lehetetlen, jó lenne minél kevesebb kérdést nyitva hagyni az olimpia évére" – ecsetelte az elvárásokat. A kvalifikációs világbajnokságot2019. augusztus 21. és 25. között rendezik a Maty-éren, a várakozások szerint 100 ország legjobbjai vesznek részt, hozzávetőlegesen 1600 versenyző, köztük 50 magyar indulóval.

"Továbbra is áll, hogy Szegeden a sportlétesítmények beruházása mögött az állam áll. Említhetném az új uszodaprojektet, az új sportcsarnok építését, a közelmúltban bejelentett két atlétikai centrum kialakítását, vagy a Maty-éri pályát is. Mindben közös, hogy városi pénz nem került bele, ezek állami segítséggel jönnek létre. Szeged évek óta nem költ ilyen jellegű beruházásokra. A kormányzat célja, hogy egy-egy ilyen beruházással segítse az egészséges, sportos életmódot és nemzetközi mércével mérve is megfelelő felkészülési és versenyzési lehetőséget adjon az élsportolóknak. A fejlesztések ismételten azt jelentik, hogy a kormányzat több tízmilliárdos fejlesztési csomagot ítélt oda Szegednek, így minden szegedi megtapasztalhatja és átélheti, hogy a polgári kormánynak kiemelten fontos a város, és minden erővel azon dolgozik, hogy kimozdítsa Szegedet az évtizedes mozdulatlanságból" – mondta Bartók Csaba a Fidesz szegedi elnöke a Maty-éri beruházás kapcsán.

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.