Közélet

87 éves nénit ríkatott meg az SZKT

87 éves nénit ríkatott meg az SZKT

2019. február 19., kedd
87 éves nénit ríkatott meg az SZKT

Rácsukták az ajtót a villamoson, rendőrt hívtak rá az ellenőrök – panaszolta el Kondorosiné Cserhalmi Rozália. Utóbbi esetnél a 65 éven felüliek ingyenes utazásáról szóló igazolványát felejtette otthon a 87 éves néni.

"Kétszer is rám csukták az ajtót a 4-es villamoson. Még a rendszámát is felírtam, a 906-os volt az" – idézte fel könnyeivel küszködve Rozália. A néni ezután elment az Oroszlán utcára, ahol panaszt tett, de levélben csak annyit közöltek vele, hogy mivel mozgáskorlátozott, ezért javasolják neki, hogy az első ajtón szálljon fel. "De hát én mindig ott szállok fel!

Még bocsánatot sem kértek" – mesélte.

Az utastársai, de a sofőr sem segített, még arról sem érdeklődött, hogy nagyon megütötte-e magát Rozália. "Az egyetemisták amúgy is mindig csak ülnek, fel sem néznek, bújják a papírokat, meg a telefonjukat, eszükbe sem jutna átadni a helyet, vagy segíteni" – bosszankodott.

Egy másik esetről is beszámolt, amikor a 65 éven felüliek ingyenes utazásáról szóló igazolványát felejtette otthon. "Éppen az egyik Tisza Lajos körúti patikába tartottam akkor. A postától utaztam az Aradi térig, mikor felvették az adataim.

Leszálltam, majd három rendőrt, két férfit és egy nőt hívtak rám, akik követtek a gyógyszertárba. Az ott lévők előtt kellett vitatkoznom velük" – emlékezett vissza.

Ezután arra kötelezték, hogy mutassa be az igazolványát a DAKÖRT ügyfélszolgálatán, ahol 900 forintot kellett kifizetnie. "Rendőrök vártak ott is. Csodálkozva kérdezték is tőlem, hogy "maga volt az?" – számolt be a kellemetlen élményéről. "Ennyire kell nekik a pénz, hogy mindenkit megbüntetnek?" – merült fel benne a kérdés. Az eset után újabb igazolványt készíttettek vele, az utóbbit december 20-án állították ki. "Csak az igazolványkép 1300 forintomba került, az igazolvány 220-ba. Azért csináltatták meg, hogy legyen kettő is. De nem szívesen költök pénzt erre" – magyarázta. Kérdéseinket elküldtük az SZKT-nek az esetek kapcsán, amint válaszolnak, frissítjük cikkünket. UPDATE: Cáfolta az SZKT, hogy nem kértek volna elnézést "Kondorosiné Cserhalmi Rozália nyilvántartásunk szerint utoljára egy éve, 2018 február 9-én járt ügyfélszolgálatunkon. Akkor utaspanasszal élt, melyet ki is vizsgáltunk, és az önök által megjelentetekkel ellentétben elnézést is kértünk tőle írásban" – válaszolta a Szegedi Közlekedési Társaság. Válaszukban kitértek arra is, hogy milyen tréningen kell részt venni munkatársaiknak. "Minden negyedéves járművezetői oktatásnak van olyan blokkja, amikor oktatóink arról beszélnek, hogy hogyan bánjunk az utassokkal. Ezen belül kiemelten kezeljük a különleges igénnyel rendelkező utasokat – például vakok, gyengén látok, kismamák, mozgásban korlátozott személyek. Oktató kollégáink minden esetben hangsúlyozzák, ha valaki észlel egy ilyen utast, akkor annak a mozgását fel és leszállás közben kövesse. Esetleges esemény kapcsán a jármű vezetőjének ki kell szállnia a fülkéből és meg kell kérdeznie hogy sérült-e valaki, ilyen esetben eseménynek minősülhet az odacsukás is, ha az ajtó nem csukódik be szabályosan" – írták.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.