Bulvár

A magyarok átlagosan nyolc napra utaznak nyaralni egy felmérés szerint

A magyarok átlagosan nyolc napra utaznak nyaralni egy felmérés szerint

2017. július 27., csütörtök
A magyarok átlagosan nyolc napra utaznak nyaralni egy felmérés szerint

A magyarok több mint fele a nyári főszezonban, június és augusztus között, legtöbben júliusban vagy augusztusban mennek nyaralni átlagosan nyolc napra, háztartásonként átlagosan 147 ezer forintos költségkerettel kalkulálnak - derül ki a Budapest Bank legfrissebb, reprezentatív felméréséből, amelyet csütörtökön juttattak el az MTI-nek.

Az elmúlt évhez képest nem változtak érdemben a hazai internetező lakosság nyaralási szokásai: idén is kétharmaduk utazik el pihenni. Háromnegyedük belföldön is nyaral, elsősorban a Balatonnál, 35 százalékuk pedig külföldre - főleg európai országokba - is eljut. A kutatás szerint a nyaralók kétharmada két- vagy háromfős, negyedük pedig négyfős vagy annál is nagyobb társaságban kapcsolódik ki. Aki nem megy nyaralni, az elsősorban a pénzhiányra hivatkozott, 75 százalékuk, egyharmaduk pedig szabadidő híján hagyja ki idén a pihenést. A válaszadók 31 százaléka 200 ezer forintnál is többet fordít a nyaralásra, elsősorban a külföldön vagy a hosszabb ideig nyaralók. A magyarok háromnegyede az előre spórolt pénzét, harmada pedig az aktuális havi jövedelmét is felhasználja a költségek finanszírozására. Az adóváltozások nyomán a cafetéria elemek, mint például a SZÉP-kártya és az Erzsébet-utalvány aránya azonban jelentősen csökkent a pihenés finanszírozásában. Idén ugyanis a korábbi 26 százalék helyett csak 19 százalék használja fel ezeket ilyen célra, és a kiadások mindössze kilenc százalékát fedezik ebből. A válaszadók hat százaléka hitelt is igényel a szükséges összeg pótlására. Idén a nyaralás alatt a magyarok döntő többsége, 87 százaléka a tavalyi évhez hasonlósan elsősorban készpénzzel fizet, míg a bankkártyát az utazók 57 százaléka veszi elő.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.