/

Elektromos autók és biciklik képében kopogtat a jövő

Cikkünk frissítése óta eltelt 6 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

demasz_sajttaj017kfA dróntechnika ipari alkalmazása, illetve az elektromos meghajtású városi autók témája került terítékre a Magyar Elektrotechnikai Egyesület szegedi vándorgyűlésén, ahol a fiatalok ki is próbálhatták a legújabb elektromos közlekedési eszközöket. A Tesla-nak mindenki csodájára járt, mégis a drónok és a rollerek voltak a legnépszerűbbek.

Japánban már 2010-ben felismerték az elektromos közlekedésben rejlő lehetőségeket, míg az európai országok csak most próbálnak felzárkózni az üzemanyagmentes, ökobarát technológiához, mellyel kapcsolatban nem túlzás azt állítani, hogy az évszázad innovációja a villamosenergia-iparban. A hazai közutakon ugyan még nem terjedtek el a zöld rendszámos autók, pedig az energetika és automatizálás területén vezető vállalat, az ABB itthon fejleszti, és ezerszámra szállítja külföldre az úgynevezett villám töltőállomásokat. Ezeken a benzinkútra emlékeztető állomásokon akár 20 perc alatt is fel lehet tölteni az elektromos autó akkumulátorait, egy feltöltött jármű pedig km-eket megtesz “teli tankkal” – mondta portálunknak Balogh Attila, a cég e-mobilitás szakértője.

Hazánkban egyelőre kevés olyan állomás van, ahol az elektromos közlekedési eszközöket fel lehetne tölteni, pedig a legismertebb elektromos meghajtású autótípusok, mint a Tesla, mellett bicikliket és rollereket is gyártanak. Igaz, itthon még ezek a járgányok sem terjedtek el, ennek egyik oka talán a húzós árkategória lehet. Egy elektromos bicikliért ugyanis akár félmillió forintot is elkérhetnek.

A fiatalok viszont szívesen kipróbálták a rollereket miután megcsodálták az újszegedi ligetben kiállított elektromos meghajtású BMW és Tesla-modelleket. A főként fiúkból álló érdeklődő csapat néhány kört is tehetett a járgányokkal, szinte mind megpróbálták kihozni belőlük a maximális sebességet.

Haddad Richárd, a Magyar Elektrotechnikai Egyesület főtitkára szerint nagyon fontos, hogy a fiatalok első kézből kapjanak információt az elektrotechnika legújabb fejlesztéseiről, ők ugyanis később akár használói, akár gyártói, fejlesztői lehetnek az eszközöknek. Az egyesület 63. vándorgyűlését hozta Szegedre, ahol a központi téma a villamosenergia-ipar helye a piacon. Külön kiemelte a drónok szerepét, mely eszközökről sokan nem is tudják, nemcsak lenyűgöző videófelvételek készítésére alkalmasak, hanem akár a katasztrófavédelem, akár a közműszolgáltató cégek munkáját segíthetik a mindennapokban azzal, hogy nehezen megközelíthető terepen légi felderítést végeznek. Haddad Richárd megjegyezte, szemléletváltás szükséges a közgondolkodásban: megújuló energiára és e-mobilitásra kell váltani, hogy a társadalom csökkenthesse ökológiai lábnyomát.

E trendek értékelésében vesz részt az EDF DÉMÁSZ Hálózati Elosztó Kft., mondta Tóth József ügyvezető igazgató. Ő is kiemelte a fiatalok szerepét az innovációban, utalva arra, mind a mérnök szakmában, mind a gyártósoron szükség van a jól képzett szakemberekre. Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester éppen csütörtökön tartott sajtótájékoztatót Szeged smart city koncepciójáról. A rendezvényen megismételte, az életkörülmények javítása érdekében készpénzmentes város programot dolgoztak ki.

no images were found

Előző sztori

Visszatér a magyar mozikba a Casablanca

Következő sztori

Trócsányi László: az identitás napjainkban védekező reakció a globalitásra