Gazdaság

NAV: Nyáron is a számla- és nyugtaadás elmaradása a leggyakoribb probléma

NAV: Nyáron is a számla- és nyugtaadás elmaradása a leggyakoribb probléma

2016. július 21., csütörtök
NAV: Nyáron is a számla- és nyugtaadás elmaradása a leggyakoribb probléma

A nyári ellenőrzések során is a számla- és nyugtaadás elmaradása a leggyakoribb probléma, pedig nem éri meg kockáztatni, a bírság felső határa egymillió forint is lehet - mondta Kiss Péter András, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) adószakmai szóvivője csütörtökön az M1 aktuális csatornán.

Hozzátette, hogy a NAV minden ügyet egyedileg bírál el. A nyári ellenőrzések elsősorban a turisták által gyakran látogatott helyekre, vendéglátóipari egységekre, cukrászdákra, fagylaltozókra terjednek ki. Ezen kívül a sportszolgáltatást nyújtókat, valamint Budapesten az 1-2 éjszakára szobát kiadó szálláshely-szolgáltatókat, tüzépeket is ellenőrzik ilyenkor. Felidézte, az online pénztárgépet alapesetben a kiskereskedelmi tevékenységet végző, valamint mozgó bolttal rendelkező kereskedőknek kell használniuk. A NAV az ellenőrzés során az online pénztárgépek által szolgáltatott adatokon alapuló célzott kiválasztást alkalmaz, kockázatelemzéssel jutnak el a vállalkozáshoz. Elmondta, a tavaszi ellenőrzés megmutatta a rendszer hatékonyságát, 8 ezer ellenőrzésből minden második esetben találtak valamilyen hibát a kereskedőnél. A szóvivő szerint ez nem azt jelenti, hogy romlott a vállalkozói fegyelem, hanem a kiválasztás hatékonyságát bizonyítja.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.