Írjon nekünk

Közélet

CVU: Dózsa tendereztette, most Dózsa fejleszti a szegedi trolikat?

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/szmamanager.jpg

Megjelent:

piros_troli0_gs

Vállalkozási szerződést kötött az önkormányzat és az SZKT a Szeged ELEKTROLINE konzorciummal „trolibuszváltók automatikus áthaladási irányállító rendszerének kiépítésére”. A CVU kiszúrta, hogy a konzorcium tagja a Ganz Tram Kft., amit az SZKT egykori vezetője, Dózsa Gábor képvisel a bruttó 160,5 millió forint összértékű projektben.

Folytatva városházi botrányleltárját, ismét egy „érdekességre” bukkant a Civil Városi Unió (CVU), egészen pontosan egy vállalkozási szerződésre, mely dokumentumot 2015. május 7-én láttak el kézjegyükkel a felek. „Kész átverés show újratöltve” címmel megjelent bejegyzésükben a CVU ismét a troliügyet boncolgatja, és a Szegedi Közlekedési Kft. korábbi vezetőjének, Dózsa Gábornak (2009/2010-ben az ő ügyvezetősége alatt bonyolították le az elektromos tömegközlekedési nagyprojektben a trolitendert – a szerk.) az újbóli “helyzetbehozásáról” írnak a civilek.

„Volt és jelenlegi SZKT-s szakemberek elmondása szerint a projekt kivitelezéséhez a Dózsa által jegyzett Ganz Tram Kft. semmiféle kapacitással nem rendelkezik (ezért volt szükség a cseh társ bevonására), mint ahogyan az is egyöntetű vélemény, hogy a projekt költsége többszöröse a reálisnak. Úgy tűnik tehát, hogy a Botka, Nagy Sándor, Szentgyörgyi szentháromság ugyan úgy folytatja áldásos tevékenységét, ahogy korábban…” – veti fel a Civil Városi Unió, hozzátéve, hogy persze könnyen tehetik, hiszen „a bénult ellenzék és a helyi nyilvánosság hiánya miatt a lakosságnak minderről halvány fogalma sincs”.

A CVU oldalán megtalálható vállalkozási szerződést Szeged város önkormányzata és a Szegedi Közlekedési Kft. kötötte a Szeged ELEKTROLINE konzorciummal, melynek vezetője a Prágában bejegyzett ELEKTROLINE a. s., és tagja a szegedi székhellyel rendelkező Ganz Tram Kft., amit Dózsa Gábor képvisel. A dokumentum szerint a Szeged elektromos tömegközlekedés projekt keretében trolibuszváltók automatikus áthaladási irányállító rendszerének kiépítését vállalja a konzorcium 145 napos határidővel. A nettó vállalkozási díj 122 706 500 forint, van továbbá egy 3,6 milliós tartalékkeret, így az ezzel növelt bruttó vállalkozói díj 160 512 373 forint a szerződés szerint.

A Pénzügyi és Vagyongazdálkodási Bizottság is foglalkozott a „Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése” című projekttel kedd reggeli ülésén. A támogatási szerződés 6-os számú módosításának jóváhagyása kerül a bizottsági tagok elé, egy kormányhatározat értelmében ugyanis további fejlesztéseket hajtanak végre mintegy 378 millió forint értékben, melyből több mint 326 millió forint a támogatási összeg. „Ez pluszpénz, 378 millió forint többletforrásra pályázott az önkormányzat, a Közlekedési Operatív Programban (KÖZOP) ugyanis még maradt forrás. Olyan projektelemekre lehetett igénylést beadni, amelyeket még az idén meg lehet valósítani. A projektelemek listája szerepelt a közgyűlés előtt, időközben a közbeszerzési eljárásokat lebonyolítottuk, és amint megadja a kormány a hozzájárulását, kezdődhet a kivitelezés” – tájékoztatott Nagy Sándor alpolgármester a bizottsági ülésen. Az előterjesztésben nettó 146,5 millió forintból kooperációs és villámvédelem szerepel, nettó 130 millió forint értékben a trolibusz automatikus rádiós váltóállító rendszer kiépítése, nettó 59,5 millióból üzembiztonságot növelő beszerzések, továbbá nettó 34 milliós értékben szerepelnek projektmenedzsment feladatok. A projektet a tervek szerint idén november végéig befejezik.

A CVU blogbejegyzésében leírtak kapcsán felkerestük az SZKT volt vezetőjét, Dózsa Gábort is. Arra voltunk kíváncsiak, nem tartja-e etikátlannak, hogy most alvállalkozóként jelenik meg egy olyan projektben, ahol korábban ügyvezetőként a tenderért volt felelős, valamint megkérdeztük, mi a véleménye a CVU állításairól, miszerint jelen beruházás egyrészt túlárazott, másrészt a Dózsa-cégnek nincs megfelelő szakmai kapacitása, ezért kellett bevonni a cseh társvállalkozót. Amint a korábbi SZKT-vezér reagál megkeresésünkre, közzétesszük válaszait.

Tovább gyűrűzik a szegedi trolibotrány – újabb érdekes részletek láttak napvilágot! Részletek ITT: http://szegedma.hu/?p=541447

Posted by Szegedma Hírportál on 2015. május 26.

Közlekedés

2022-ig be kell fejezni a Szeged–Szabadka-vasútvonal felújítását

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/szmamanager.jpg

Megjelent:

Szerző:

Méghozzá azért, mert az engedélyezési tervek addig érvényesek.

Tovább olvasom

Hírzóna

Várják a jelentkezőket a szegedi Görgey Artúr Történelemversenyre

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/szmamanager.jpg

Megjelent:

Szerző:

Bánáti, délvidéki, partiumi csapatok is részt vesznek a vetélkedőn.

Tovább olvasom

Közélet

Viszlát, Szélkiáltó! – Elviszik a Szeged Plaza egykor forgó szobrát

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/szmamanager.jpg

Megjelent:

Szerző:

Letakarva várja a szobor, hogy visszavigyék alkotójához.

Tovább olvasom

Aktuál