Közélet

Aláírásgyűjtés indult az Algyő és Sándorfalva közötti díjtalan közlekedésért

Aláírásgyűjtés indult az Algyő és Sándorfalva közötti díjtalan közlekedésért

2013. november 27., szerda
Aláírásgyűjtés indult az Algyő és Sándorfalva közötti díjtalan közlekedésért

Az Algyőt Sándorfalvával jelenleg összekötő legrövidebb út az M43-as autópályának egy szakasza, melyet háromezer forintért használhatnak csak. Aláírásgyűjtés indul a két település közötti díjtalan közlekedésért.

Szűcs Szilveszter

, az Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség Csongrád megyei elnöke nyílt levelet juttatott el szerkesztőségünkhöz, melyet alább változtatás nélkül közlünk!

Díjmentes Autópálya Használatot Algyő és Sándorfalva között

Rokonság 135 év óta

A Tisza áradása 1879. március 6-áról 7-ére virradó éjjel valósággal elsodorta az akkor közel háromezer lakosú Algyőt.

Pallavicini Sándor

őrgróf az algyői lakosoknak 300 katasztrális hold területet adományozott új település alapítása céljára. A döntés megszületett. Algyő belterületén az új építkezésektől a lakosokat eltiltották, az ősi Algyő községet megszűntnek nyilvánították. Az algyői bíróból és jegyzőből valamint az uradalmat képviselő jószágigazgatóból álló bizottság az új településnek a Sándorfalva nevet adta. Az algyőiek egy része, a hatósági tilalom ellenére visszavándorolt az ősi település romjai közé. Nem kell történésznek lenni ahhoz, hogy elképzeljük három gyevi testvér sorsát. A halász és a földműves visszajött Algyőre, a harmadik, - legyen ő egy ács - az új településen, Sándorfalván maradt, mert ott adódott számára munka.

Nincs út a rokon települések között

Négysávos út köt össze Szegeddel és Hódmezővásárhellyel, de nincs közvetlen összekötő út a harmadik várossal, Sándorfalvával. Őseink, munkájuk eredményeként két virágzó, folyamatosan fejlődő települést hagytak ránk. Viszont ők sem voltak tökéletesek, elfelejtettek egy tisztességes összekötő utat építeni a két falu között. Természetesen kialakult az átjárás, mert az emberek akkor is kitaposták a legrövidebb utat. Ez ma a „Lénia”. Korábbi cikkemben már írtam az út fontosságáról. Nem célom az embereket riogatni, de újabb hatalmas árvíz esetén merre menekül a lakosság? Sajnálatos módon a hatóságok a Lénia megépítését akadályozzák, környezet és természetvédelmi szempontokra hivatkozva. Véleményem az, hogy legyen kompromisszumos megoldás e kérdésben, például zajvédő fal, madárvonuláskor időszakos korlátozás vagy lezárás, teherautók forgalma őszi betakarításkor is csak külön engedéllyel legyen lehetséges. A cél a személyautósok és kerékpárosok áthaladásának biztosítása. Elgondolkodtató az is, hogy amikor egy intézkedéssel védjük a természetet, ugyanaz az intézkedés egy másik vonatkozásban környezetszennyezést okoz. Mennyivel kevesebb üzemanyag égne el, ha megépülne a Lénia? Nem inkább az út megépítésével védenénk a környezetet? Amíg e költői kérdések megválaszolásra kerülnek, létezik egy áthidaló megoldás is a probléma rendezésére.

Díjmentes autópálya használatot az M43-as két település közötti szakaszán

Algyőt Sándorfalva városával jelenleg összekötő legrövidebb út az M43-as autópályának egy szakasza, melynek használati díja egyetlen alkalommal is közel 3.000 Ft. Az algyői és sándorfalvi autósok jogosan felesleges pénzkidobásnak tartják ezt az összeget, így marad a még nagyobb kerülőút Szegeden, lakott területen keresztül. Aláírásgyűjtést kezdeményezek Algyőn és Sándorfalván, hogy az autópálya ezen szakaszát díjmentesen használhassuk, ha lehetséges az 5-ös út lejárójáig, mely többek között közelebb hozná számunkra az ott található bevásárlóközpontokat (Auchan, CBA Príma, Metro, Praktiker). Az aláírásgyűjtés lebonyolításáról következő számban tájékoztatom az olvasókat. A gyűjtés során senkit sem kívánunk otthonában zavarni.

Amíg a Lénia el nem készül...

A „kiváltság” természetesen csak a Lénia átadásáig tartana. Javaslatom szerint a díjmentes használat Algyőn és Sándorfalván gépjárműadót határidőre befizetőkre vonatkozna, növelve az adómorált. Számításaim szerint a két település közötti átmenő forgalom napi szinten néhány autót jelentene, tehát nem terhelné meg az adott pályaszakaszt, az algyői és sándorfalvi lakosoknak mégis növelné komfortérzetét és egyben útidő és üzemanyag csökkenést jelentene. Bízom benne, hogy elképzelésem a 2014-es évben megvalósul és az algyői és sándorfalvi Autósok birtokba vehetik a pályaszakaszt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.