Gazdaság

Nielsen: kissé nőtt az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása

Nielsen: kissé nőtt az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása

2011. július 7., csütörtök
Nielsen: kissé nőtt az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása

Értékben 4 százalékkal emelkedett, mennyiségben stabil volt a legutóbbi hat hónap során az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma a tavalyi azonos időszakhoz képest - tájékoztatta az MTI-t csütörtökön a Nielsen piackutató vállalat.

A kutatásban 90 termékcsoportot vizsgáltak, melyek együttes forgalma 2010 decembere és 2011 májusa között meghaladta a 640 milliárd forintot. Átlag felett nőtt ezen belül a sajt, a gyümölcsjoghurt, a tejföl, az étolaj és a vaj bolti eladása. A nagy eladóterű üzletek forgalma mellett növekedést regisztráltak a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek bevételében is, így ezek piaci részesedése stabil maradt, egyik félévről a másikra. A legutóbbi évek csökkenései után ez a trend javulást jelez. A hagyományos üzletek stabil piaci pozíciója azért figyelemre méltó, mert a kereken 19.600 általános élelmiszerüzletből 11.100 eladótere 50 négyzetméter vagy kisebb, míg további 6.400 tartozik az 51-200 négyzetméteres szegmensbe. Ugyanakkor a fogyasztók eléggé koncentráltan vásárolnak: értékben az élelmiszerek eladásából csaknem kétharmad jut a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre. Éves szinten az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma 2010 júniusa és 2011 májusa között meghaladta az 1.300 milliárd forintot a vizsgált termékcsoportokból - áll a közleményben, amely a Nielsen folyamatos kiskereskedelmi kutatásainak eredményein alapul.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.