Közélet

Átadták az M43-as autópályát! (FRISSÍTVE) + FOTÓK

Átadták az M43-as autópályát! (FRISSÍTVE) + FOTÓK

2011. április 20., szerda
Átadták az M43-as autópályát! (FRISSÍTVE) + FOTÓK
Szerda délután 14 órakor átadták az M43-as autópálya 31,6 kilométeres Szeged és Makó közötti szakaszát; a Románia felé tartó tranzitforgalom nagy része így a jövőben elkerüli a két alföldi város központját. Az autósok 17 órától vehetik igénybe az új sztrádát. Az autópályát a kivitelező a Tisza-M43 Konzorcium képviselői adták át hivatalosan Orosz Ferencnek, a NIF Zrt. vezérigazgatójának. A ceremóniára nem jött el Szeged polgármestere, Botka László, de ott volt az alpolgármester, Solymos László. A Fidesz szegedi frakcióvezetője, Bohács Zsolt is megjelent az ünnepségen, ahogy Kalmár Ferenc és Bodó Imre is a párt másik két országgyűlési képviselője és Buzás Péter Makó MSZP-s polgármestere.

Autópálya-alosztály a makói rendőrségen

Az ünnepélyes átadásával egy időben szerda délután megkezdte működését a makói autópálya-alosztály, melynek feladata az M43-as autópálya közlekedésbiztonsági koordinációja, a jogsértő cselekmények kiszűrése a biztonságos közlekedés érdekében - mondta Tuczakov Szilvána, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője az MTI-nek. Hozzátette: az egység munkatársai helyszínelnek a baleseteknél is. A megyei főkapitányság közlekedésrendészeti osztályához tartozó egység állománya részt vett a szükséges képzésekben, felkészült a feladatokra, és rendelkezik a megfelelő eszközökkel, felszerelésekkel - tudatta az őrnagy.

Három éve kezdődött

A sztráda, a Móra Ferenc nevét viselő új Tisza-híd, valamint a Makót elkerülő 7 kilométeres főút – amely a régi 43-as útra vezeti át a forgalmat – kivitelezése 2008. július 18-án kezdődött el. Az építési munkák költsége 61,1 milliárd forint volt, a teljes projekt pedig 85 milliárd forintba került, melynek kétharmadát az Európai Unió támogatása fedezi. Az M43 autópálya a gazdasági tárca 2007-es rendelete alapján díjköteles útszakasz, kivétel az M5-ös autópálya és a régi 5-ös főút közötti rész, melyet a D1 kategória járművei – 3,5 tonna alatti gépjárművek – díjmentesen vehetnek igénybe, azonban a D2, D3, D4 kategóriák számára ez a szakasz is díjköteles.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.