Bulvár

A legkevesebb női menedzser Csehországban van Közép-Európában

A legkevesebb női menedzser Csehországban van Közép-Európában

2013. március 28., csütörtök
A legkevesebb női menedzser Csehországban van Közép-Európában

A legkevesebb női menedzser a közép-európai országok között Csehországban van - írta az E15 cseh gazdasági napilap nemzetközi statisztikákra hivatkozva.

Csehországban a menedzseri pozíciók mindössze 26 százalékát töltik be a nők. A környező országokban mindenütt magasabb ez az arány: Lengyelországban 39 százalék, Szlovákiában 31 százalék, Németországban 30 százalék, míg Ausztriában 27 százalék. A gazdasági napilap szerint a szintén közép-európai Magyarország ezen a területen Litvánia után a második helyen van Európában: Litvániában 45, Magyarországon pedig 41 százalék a menedzseri posztokon lévő nők aránya. A harmadik helyen Európában Franciaország áll 40 százalékkal. Míg az észak-európai országokban törvény írja elő a nők arányát bizonyos pozíciókban, addig az Európában ezen a területen élenjáró Litvániában, Magyarországon és Franciaországban semmiféle kvóták nem léteznek – mutat rá az újság. Az Európai Bizottság javaslata, hogy az egyes tagállamokban kötelezően legalább 40 százalékos legyen a női vezetők aránya a több mint 250 embert alkalmazó évi több mint 50 millió eurós forgalmat kimutató vállatokban Csehországban elutasításra talált. A parlament illetékes bizottsága felszólította a cseh kormányt, hogy szavazzon az elképzelés ellen. A férfiak és a nők közti különbség Csehországban a bérek terén is kimutatható. A Platy.cz pénzügyi szakportál szerint a nők havi átlagkeresete 2012 végén 22 388 korona volt, míg a férfiaké 7 ezerrel több. Ez több mint 20 százalékos eltérés. A hasonló posztokat elfoglaló férfiak és nők fizetése közti különbség is 10 százalék a férfiak javára. Szakértők szerint azonban a férfiak és a nők fizetése közti különbségeknek az esetek többségében objektív okai vannak, s nem tekinthető diszkriminációnak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.