Bulvár

Újraélednek a TV Torna retro szabadidőruha-márkái, a Senior és a Méta

Újraélednek a TV Torna retro szabadidőruha-márkái, a Senior és a Méta

2010. november 10., szerda
Újraélednek a TV Torna retro szabadidőruha-márkái, a Senior és a Méta

A hazánkban is hódító retro-őrület követőit napok óta lázban tartja az a hír, hogy újra elérhetőek a TV Tornából és a Skála Coop reklámokból ismert Senior és Méta szabadidő felsők. A nyolcvanas évek hangulatát idéző tréningruhákat fiatalokból álló tervezőcsapat élesztette föl, amely az underground és street stílust követő fiatalok mellett a Senior és Méta szabadidőruhákban felnövő, idősebb korosztályt is megcélozza a jól ismert márkákkal.

A Senior és a Méta a nyolcvanas évek ikonikus szabadidőruha-márkái: sportoláshoz ajánlott ruhadarabjaik a magyarországi konfekciógyártás legfontosabb termékei voltak. A Senior-t legtöbben a televízió közkedvelt családi műsorából, a TV Tornából ismerték, míg a Méta a Skála Coop áruházak sportruházati osztályán hódította meg a mozgás szerelmeseit. A mai divattrendeket követve egy fiatal magyar vállalkozó úgy döntött, „újra felfedezi” a két magyar márkát, s a régi formákat követve, de a mai kor követelményeinek megfelelve a magyar szabadidőruhák gyártásába kezd. A hajdanán közkedvelt márkák visszahozatalán és az új fazonok megalkotásán egy fiatalokból álló tervezőcsapat dolgozik: fotósok, grafikusok és az old school irányzat iránt elkötelezett kreatívok. „A ruhák tervezésénél fontos szempont volt, hogy különlegesek és egyediek legyenek: egyszerű vonalak mentén stílusos ruhadarabokat alkottunk, amik az eredeti életérzést sugározzák. Végeredményül a Senior és Méta ruhái utcai viseletként kategorizálhatók, melyeket nemcsak sportoláshoz hordhatunk” - mondta el

Belicza Bea

, a Senior és a Méta márkákat forgalmazó SeMe Original Kft. képviselője. Az interneten (

www.seme.hu

) megrendelhető ruhadarabok egyediségét a tervezők nevének ruhába hímzésével is hangsúlyozni kívánták a készítők.

„Manapság, amikor szinte teljesen halott a magyar textilipar komoly kihívás száz százalékban magyar szabadidőruhákat alkotni” – mondta Belicza Bea. „A Seniort és a Métát varró gyárak az ezredforduló óta felszámolás alá kerültek, így új magyarországi gyártóegységeket kellett találni a ruhák elkészítéséhez, ahol magyar alapanyagokból és magyar munkaerőt alkalmazva, igényes és tetszetős hazai szabadidőruhák készülnek. Minél több embernek szeretnénk örömet szerezni a Senior és Méta felsőkkel, ezért bolti kereskedelmi költségeket elhagyva interneten tesszük elérhetővé kollekciónkat”- tette hozzá.

Egy kis márkatörténet

A Seniort előállító Váci Kötöttárugyár 1889-es megalakulása készített Magyarországon ruházati cikkeket. A sikeres és folyamatosan fejlődő üzem 2700 embernek adott munkát, és évente mintegy 6-7 millió konfekcionált terméket állított elő. Nemcsak hazánkban, de a határon túlra is rendszeresen exportálta termékeit: Anglia, Ausztrália, Franciaország, Hollandia, valamint KisÁzsia mellett a környező országok is szerették a Magyarországon előállított, megbízható minőséget. A textilipart sújtó válság miatt a váci gyár termelése elapadt, majd 2000-ben felszámolás alá került. A Métát 1982-ben Méta International néven a Skála-Coop áruházak saját márkaként teremtették meg: ezeket a termékeket csak áruházláncukban lehetett megvásárolni. Sportruházaton kívül konfekciótermékeket, törülközőt, táskákat, sőt kozmetikumokat is gyártottak. A termelés Győr városában zajlott. 1986-ra már több mint 154 ezer terméket értékesítettek évente. A magasabb vásárlóerővel rendelkezőket célozták meg sportruháikkal és az ő sportolási szokásaikhoz terveztek/gyártottak ruhákat és kiegészítőket. A márka az 1980-as években élte fénykorát, aztán az európai textilválság hatására nyomtalanul eltűnt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.