Közélet

Kampány indul az öngondoskodás erősítéséért

Kampány indul az öngondoskodás erősítéséért

2017. január 18., szerda
Kampány indul az öngondoskodás erősítéséért

Az öngondoskodás erősítése érdekében közös kampányt indít az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ) és a Magyar Vegyipari, Energiaipari és Rokon Szakmákban Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VDSZ) - mondta Székely Tamás, a VDSZ elnöke szerdán, Budapesten sajtótájékoztatón.

A szakszervezeti vezető hozzátette, a kampányt elsősorban a cafeteria választás időszakára tervezik. Ez a folyamat most kezdődik a munkahelyeken, és várhatóan a hónap végén zárul le. A helyszínen kiadott közlemény szerint a kampány célja az öngondoskodás gondolatának terjesztésével a munkavállalók egészségtudatosságának és nyugdíjkilátásainak a javítása.

Kravalik Gábor

, az ÖPOSZ elnöke kiemelte, hogy az ÖPOSZ 1,1 millió nyugdíjpénztári taggal és 750 000 egészségpénztári taggal rendelkezik. Tavaly a tagpénztárak által kezelt nyugdíjpénztári vagyon több mint 1100 milliárd forint volt. A szövetségek szerint az átalakult cafeteria rendszer hátrányosan érinti az öngondoskodás két legfontosabb pillérét, az önkéntes nyugdíjpénztári és az egészségpénztári befizetéseket. Az ÖPOSZ elnöke közölte, a kampányban a pénztárak kedvező feltételeit akarják megismertetni a munkavállalókkal. Példaként említette az önkéntes nyugdíjpénztári és az egészségpénztári befizetések után igénybe vehető 20 százalékos adójóváírást, valamint hogy a nyugdíjbefizetések nagy részét tartalmazó, úgynevezett kiegyensúlyozott portfóliók jelentős, tavaly 6,4-7,5 százalék közötti hozamokat értek el. Továbbá arról is beszámolt, hogy a Magyar Nemzeti Bank kimutatásai szerint ezek a legköltséghatékonyabb megtakarítási formák.

Székely Tamás

ismertette, a kampányban az ÖPOSZ tagpénztárai, a VDSZ és az azt tömörítő szakszervezeti konföderáció, a Magyar Szakszervezeti Szövetség (MASZSZ) kapcsolatain keresztül érik majd el a szakszervezet tagjait, más munkavállalókat, illetve a munkaadókat. Az öngondoskodás fontosságának üzenetét a VDSZ, illetve a MASZSZ a szervezetek taglétszámát tekintve 60 000, illetve 250 000 munkavállalóhoz tudja közvetlenül eljuttatni. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ elnöke és Székely Tamás, a VDSZ elnöke a sajtótájékoztatón írta alá a kampány részleteiről szóló együttműködési megállapodást.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.