Közélet

Költözésekkel is spórol a kormányhivatal + FOTÓK

Költözésekkel is spórol a kormányhivatal + FOTÓK

2013. május 8., szerda
Költözésekkel is spórol a kormányhivatal + FOTÓK
nyugdijfolyosito01_gs

Hetvenegy millió forintot spórol szakigazgatási szerveinek elköltöztetésével az üzemeltetési költségek terén a kormányhivatal. Idén eddig négy szerv költözött új helyre.

„A kormányhivatalok 2011-es megalakításakor 45 szakigazgatási szervet kiszolgáló ingatlanban kezdték meg a munkát, míg jelenleg 86 ingatlan, illetve ingatlanrész biztosítja a feladatellátást” – tájékoztatott

B. Nagy László

kormánymegbízott. Ezek egy része bérlemény volt, térítésmentes használatukban is voltak ingatlanok, és egyéb jogviszonyok is léteztek. Ezt próbálták meg ésszerűsíteni az elmúlt időszakban, hogy olcsóbb és fenntarthatóbb rendszert hozzanak létre. Ennek jegyélben több szakigazgatási szerv is elköltözött, ebben az évben négy került új helyre. Becslések szerint 150 ezer szegedi és számos megyei ügyfelet érint, hogy a Földművelésügyi Igazgatóság, az Egészségbiztosítási Pénztár, majd a Rehabilitációs Szakigazgatási Szerv, legutóbb pedig a Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság költözött el korábbi épületéből. „Az új feladatok, a szétválások és átalakítások kényszerítik ki, hogy megpróbáljunk ésszerűen gazdálkodni azokkal az ingatlanokkal, amelyek a mi kezelésünkben vannak. A kormányhivatal szintjén évi 71 millió forint megtakarítást jelent az üzemeltetési költségek területén” – hangsúlyozta B. Nagy László. Portálunknak elmondta, az is cél volt, hogy olyan helyre kerüljenek az ügyfélfogadási irodák, amelyek könnyen megközelíthetőek.

Legutóbb a Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság váltott székházat, a kormányhivatal Bécsi körút 5. szám alatti ingatlanában fogadják május 6-a óta az ügyfeleket. A szakigazgatási szerv vezetőjétől, Horváth Ferenctől megtudtuk, 50 nap alatt kellett átköltöznie 60 munkatársával és 2,5 kilométernyi irattal együtt az új épületbe, melynek földszintjén fogadják az ügyfeleket három ablaknál. Hozzátette, 130 ezer ellátottal foglalkoznak, s ügyfeleik közül 50 ezren személyesen, míg 60 ezren telefonon keresték fel őket az elmúlt évben. Az igazgató hangsúlyozta, az ügyfélfogadási rend nem változik. A Földművelésügyi Igazgatóság az Agrárkamara épületébe költözött, így a gazdák egy helyen többféle ügyet is intézhetnek. Futó Tamás, a Fölművelési Igazgatóság vezetője pozitívnak értékelte a Deák Ferenc utcai ingatlanból való elköltözésüket, hiszen új helyük könnyebben megközelíthető, több a parkoló is, így kényelmesebb az ügyfeleiknek. Egy hét alatt bonyolították le a költözést az Egészségbiztosítási Szakigazgatási Szervnél, mellyel kapcsolatban Hajnal Gabriella igazgató elmondta, az ügyfélfogadás mindössze egy napon szünetelt, amíg az ügyfélhívó rendszert beszerelték az új helyre, és húsvét után zökkenőmentesen indult el a Deák Ferenc utcai új helyszínen a munka, ahol összesen öt ablaknál fogadják az ügyfeleket. A legfiatalabb, tavaly megalakult Rehabilitációs Szakigazgatási Szerv jelenleg három helyen működik, ügyfeleiket ők is a Deák Ferenc utcában várják. Hamarosan azonban új székházba költöznek, uniós pályázatot nyertek a modern épület kialakítására.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.