Közélet

Lázár: a 47-es út nem lehet kampánytéma

Lázár: a 47-es út nem lehet kampánytéma

2010. január 27., szerda
Lázár: a 47-es út nem lehet kampánytéma
Algyő és Hódmezővásárhely között, az utolsó 4,5 kilométeres szakasz kivitelezésével befejeződött a Szegedet és Hódmezővásárhelyt összekötő 47-es út négysávosítása. A beruházás teljes költsége 2,8 milliárd forint volt, és uniós támogatással, a Közlekedési Operatív Program keretében készült el. Az beruházás kapcsán megszólalt Ujhelyi István (MSZP), a Miniszterelnöki Hivatal államtitkára. Lázár János (Fidesz) hódmezővásárhelyi polgármester rendkívüli sajtótájékoztatót tartott. Lázár János szerint nem lett volna szabad kampányeseménnyé tenni a 47-es út négysávosításának befejezését. Az út összesen kilenc év alatt készült el, s ez idő alatt 156 baleset történt a szakaszon – mondta, hozzátéve: az első kapavágás óta a 47-es úton hat ember halt meg, huszonegyen pedig súlyosan, s ugyanennyien könnyebben sérültek meg a balesetekben. A polgármester kifejtette: „a halottak emlékének meggyalázása, hogy Ujhelyi István államtitkár, szegedi országgyűlési képviselő a nyolc éve zajló huzavonából politikai tőkét kíván kovácsolni.”

Aki döngetett, és akik nemmel szavaztak

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. ünnepélyes útátadásán Ujhelyi szólt a Szeged és Vásárhely közötti együttműködésről. Ahogy fogalmazott „együtt döngették vásárhelyi és szegedi képviselők a minisztériumok ajtaját a négysávosítás ügyében.” „Figyelemreméltó képviselőtársam ezen kijelentése, mert amikor én döngettem az ajtókat, szétnéztem, és nem láttam senkit. Lehet, hogy csak virtuális csalódás volt, hogy Botka László és Ujhelyi István képviselőtársaim nem voltak ott” – reagált Lázár János az államtitkár kijelentésére. Hozzátette, hogy alkalmat adott nekik arra, hogy bizonyítsák, fontos számukra a 47-es ügye, például a 2006-os költségvetéshez módosító javaslatot nyújtott be Lázár, hogy a négysávosítás befejezéséhez szükséges néhány milliárdot építsék be a büdzsébe. „Ujhelyi és Botka képviselőtársaim a rendelkezésemre álló szavazólapok tanúsága szerint nemmel szavaztak” – mondta el Lázár János. Ujhelyi István a SZEGEDma.hu kérdésére azzal indokolta a 8 évig húzódó kivitelezést, hogy Szeged és Hódmezővásárhely számára egyaránt fontosabb volt az M5-ös autópálya megépítése, később bevonása a matricás rendszerbe, most pedig az M43-as autósztráda építése, mint a 47-es négysávosítása. Mint mondta, ezért készült el lassabban az út, mint ahogy Hódmezővásárhely polgármestere szerette volna.

Lázár: szégyen – nem dicsőség

Két akadálya volt annak egyébként, hogy az ünnepélyes útátadáson Lázár részt vegyen: mint elmondta, nem hívták meg, ezen túl Hódmezővásárhelyen a képviselőtestület előtt is bejelentette, hogy a 47-es négysávosításának ügyét nem szeretné kampánytémává tenni, Ujhelyi „ízléstelen politikai propagandát folytat egy 8 éve tartó huzavonából, mely emberéletekbe került.” Lázár szerint nem dicsőség, hanem szégyen, hogy eddig késett a 47-es négysávosítása. 2005-ben Csillag István Hódmezővásárhelyen bejelentette, hogy „nem hoz politikai hasznot a négysávos út építésének befejezése” – idézte Lázár az egykori miniszter nyilatkozatát, ami a polgármester szerint bizonyítja, hogy politikai döntés áll a négysávosítás befejezésének halogatása mögött. Mint elmondta, amennyiben megválasztják országgyűlési képviselőnek, akkor mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy ne születhessenek hasonló politikai döntések, melyek ez esetben emberéletekbe kerültek. Mint ismeretes, a 47-es számú főút Algyő és Hódmezővásárhely közötti szakaszának négysávosítását még 2001-ben kezdték el, ám a beruházás 2003-ban félbemaradt, mintegy négy és fél kilométer maradt kétsávos. „Halálútként” is nevezték, hiszen a Közlekedéstudományi Intézet felmérései szerint is Magyarország egyik legveszélyesebb útszakasza volt, ugyanis a Hódmezővásárhely és Algyő között történő balesetek 95%-a a kétsávos szakaszon történt. Erre figyelmeztet Vásárhely határában a kisállomásnál a „Lelkek Emlékére” elnevezésű kereszt is, mely a halálút áldozatainak állít örök emléket. A hiányzó 4,5 kilométeres szakasz a beruházás megkezdése után 8 évvel, 2009 decemberében épült meg.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.