A Rendszerhiba társasjátéknak komoly tétje van

2016. április 20., szerda • Cikk nyomtatása • Küldés e-mailben
Fotó: Kovács Ferenc

rendszerhiba_tarsas007kfEgy elképzelt település 10 iskoláját formálhatják a játékosok a Motiváció Oktatási Egyesület “Rendszerhiba – Építsetek jobb iskolarendszert!” című társasában, ahol civilek, pedagógusok és a polgármester együtt irányítják a játék menetét. Győztes nincs, a lényeg, hogy a résztvevők elérjék a kívánt eredményességi és méltányossági mutatót az iskolákban.

A társasjátékot azért fejlesztette ki a Motiváció Oktatási Egyesület, hogy bemutathassák, milyen ingatag lábakon áll jelenleg a magyar közoktatási rendszer, s hogy a hátrányos helyzetű diákok szegregációja még mindig kulcskérdés. Az IntegRÁCIÓ-kampány keretein belül kifejlesztett társasjátékban a résztvevők a civilek, a pedagógus és a polgármester szemszögéből ismerkedhetnek meg a problémájával, felismerhetik bennük “saját” felelősségüket és azt, a valóság is amolyan társasjáték, ahol a szereplőknek együtt kell működniük.

“Ez egy kooperatív társasjáték, itt nem egymás ellen versenyeznek a résztvevők, hanem a közös cél, a jobb iskolarendszer eléréséért dolgoznak” – mutatta be a játékot Csempesz Péter, a fejlesztők egyike. Mint mondta, a játék menete során olyan tetteket hajthatnak végre a játékosok, mint például a hátrányos helyzetű tanulók elosztása a képzeletbeli város iskoláiban, illetve tanodákat is alapíthatnak a felzárkóztatás érdekében. És mindezt miért? Hogy az iskolák két fontos mutatója, az eredményesség és a méltányosság értéke minél magasabb legyen, hiszen az adott kör akkor tekinthető befejezettnek, ha ezek a 8-as skálán minél nagyobb számot produkálnak.

rendszerhiba_tarsas002kf

A játék 3-6 szereplővel indulhat, s ők kizárólag akkor nyerhetnek, ha együttműködnek egymással – ezt már Erdődi Noémi szakmai vezető tette hozzá. A karaktereket bizonyos, csak rájuk jellemző tulajdonságokkal ruházták fel, a polgármester például iskolákat zárhat be akkor, ha az eredményességi és méltányossági mutatók túl alacsonyak az intézményeknél. A szakmai vezető elmondta, egy éve fogalmazódott meg bennük az ötlet, hogy társasjáték formájába öntsék a közoktatási rendszer hibáit. Eddig összesen 250 táblát gyártottak le, melyeket országszerte terjeszteni fognak a középiskolákban, felsőoktatási intézményekben és a hozzájuk hasonló célokért küzdő civil szervezeteknek is ajándékoznak egyet-egyet.

Makádi Balázs, az IntegRÁCIÓ-kampány projektmenedzsere hozzátette, április 23-án, a Szent-Györgyi Albert Agórában bárkinek lehetősége lesz kipróbálni a társasjátékot. A szombati esemény egyúttal annak a kampánynak a zárónapja is, melynek keretében egy év alatt, 100 önkéntes részvételével számos programot bonyolítottak le és szerveztek meg a Motiváció Oktatási Egyesülettel kapcsolatban álló gyerekeknek.

Ugrás az oldal tetejére

Hozzászólások

Eddig nem érkezett hozzászólás. Szóljon hozzá!

Kattintson ide! (automatikus fordítás)


Kattintson ide a kép beszúrásához.

A SZEGEDma.hu tekintettel van a személyiségi jogokra, elutasítja a gyűlöletkeltést és az uszítást. Kérjük, tegyen így Ön is, hiszen a hozzászólást saját felelősségére írja!
Ön a(z) 54.162.19.123 IP címről szól hozzá.

Ugrás az oldal tetejére