Hidakkal vagy hidak nélkül?

2013. október 3., csütörtök • Cikk nyomtatása • Küldés e-mailben

A híd, mint olyan, nem csupán egyszerű fizikai értelembe vett, építészeti konstrukció. A híd, jelkép, a haladás, az akadályok megszüntetésének jelképe, az összetartozás és az új lehetőségek, a fejlődés szimbóluma. Hidak építésével a jövőt építjük, azok hiánya vagy lerombolása ellenkezőleg a múltba taszít, leépüléshez vezet.

Ha Szeged aspektusából beszélünk a hidakról, először a múltba kell tekintenünk. A jelenlenlegi Belvárosi híd elődjét 1883. szeptember 16-án adták át, ezzel jelentősen élénkítve a szegedi gazdaságot. A vasúti híd – 1858. december 2-án adták át – fénykorában, a gazdasági élet virágzásának eszköze és jelképe volt. 1944. augusztus és október közötti időszakban több kísérletben robbantották fel a hidainkat és ezzel megbénították Szeged életét és elvágták a Románia felé irányuló kereskedelmi élet, egyik legfontosabb ütőerét, ami nemcsak ezzel az egy országgal kötött össze bennünket, de az egész Balkánnal, beleértve a Fekete-tengeri kereskedelmi lehetőségeket és Görögországot is.

A fent említett konstrukció helyreállításával, ezek a feledésbe merült gazdasági lehetőségek, új erőre kapnának, s a kereskedelem fellendülésével, Szeged városa is újfent gyarapodásnak indulhatna. A második „Belvárosi híd” elképzelése pedig, tehermentesítené Szeged belvárosát közlekedési szempontból, jelentős fejlesztési területek tárna fel Újszegeden. Emellett a nagykörút és a Temesvári körút is direkt összeköttetésbe kerülne. Ehhez azonban szükséges a rakpart meghosszabbítása 200-300 méterrel, egészen az újonnan tervezett hídig.

Ha pedig sikeresen lecsökkentettük a személyautók jelenlétét a belvárosban, a jelenlegi Belvárosi-híd kizárólag a gyalogos, biciklis és tömegközlekedésnek adna helyet, ezzel is dinamikusabbá és gyorsabbá téve a közlekedést Szegeden belül. Ezen felül, a belvárosban történő parkolás is korlátozva lenne, 1-2 órát lehetne díjmentesen parkolni. A rendszer működését kamerák felügyelnék, melyek folyamatosan ellenőriznék a beérkezőket és a távozókat. A kamerák, a rendszámok alapján azonosítanák az autókat, s az időkeret túllépését követően szabnák meg a bírság mértékét.

Az általam felvázolt tervezet, egyáltalán nem új keletű. 2000-ben dolgoztuk ki, amit akkor a közgyűlés, politikai hovatartozástól függetlenül, egyöntetűen elfogadott. Ennek folytatása és megvalósítása véleményem szerint elengedhetetlen, mert ahogy blogom elején fogalmaztam, a híd nem csupán fizikai értelembe vett építészeti konstrukció, de Szeged gazdasági vérkeringésének megkerülhetetlen eleme.

Bartha László alapítótagja a frissen létrejött Tisza Lajos Közéleti Egyesületnek, melynek célja, a Szeged és a régió helyi közösségeinek gazdasági, szociális, kulturális (oktatási, sport és környezeti) fejlődésének elősegítése, támogatása.

Ugrás az oldal tetejére

Hozzászólások

Eddig 47 hozzászólás érkezett.

Kattintson ide! (automatikus fordítás)


Kattintson ide a kép beszúrásához.

A SZEGEDma.hu tekintettel van a személyiségi jogokra, elutasítja a gyűlöletkeltést és az uszítást. Kérjük, tegyen így Ön is, hiszen a hozzászólást saját felelősségére írja!
Ön a(z) 54.166.191.100 IP címről szól hozzá.

  • 47. kötekedő hozzászólt ekkor: 2014. február 15., szombat, 12:17
    Válaszolok

    “Az viszont már gáz, hogy a saját pártja sem akarja többé polgármesternek jelölni.”

    Ennek azért csak van valami oka!

  • 46. felsővárosi hozzászólt ekkor: 2014. február 15., szombat, 12:13
    Válaszolok

    33. Bartha László: a tivornyákról miért nem mesél? Lengyel József bizniszeiről esetleg valami újat? Szokott járni az eladott úszóházak valamelyikére?

  • 45. felsővárosi hozzászólt ekkor: 2014. február 15., szombat, 12:10
    Válaszolok

    Miért ne politizálna? Az viszont már gáz, hogy a saját pártja sem akarja többé polgármesternek jelölni.
    http://www.delmagyar.hu/kepek/kepgaleria/2298976.jpg

  • 44. Tibor hozzászólt ekkor: 2014. február 15., szombat, 11:44
    Válaszolok

    Miért kell politizálni egy állam közpénzén kitanított orvosnak????!!! Vagy talán az egészségügyben sem felel meg!!Máshol keresse a megélhetést!

  • 43. hooligan hozzászólt ekkor: 2013. október 26., szombat, 07:35
    Válaszolok

    Jók Bartha javaslatai, de várjuk a folytatást…!

  • 42. Gépész hozzászólt ekkor: 2013. október 21., hétfő, 17:00
    Válaszolok

    A hídnak nincs alternatívája, maximum híd helyett alagút. Sajnos prioritása sincs. Utcakövezésekre, fürdőkre jutott forrás, erre nem. Pedig már pályázati kiegészítés nélkül is a botka rezsim alatt kétszer elszórták a rávalót..
    Komoly vasúti elérhetőségek nélkül nincs komoly ipar se. A közúti szállítás kis mennyiségeknél működik, nagyobb volumennél már költségesebb a vasúti és vizí útnál. (van egyszerű fizikai magyarázata a dolognak, a gumi-aszfalt surlódási és gördülési ellenállás több mint ötszöröse mint az acél-acél, és mégdurvább a helyzet a vizi folyadéksurlódás-közegellenállással)
    Szeged vasúti szempontból zsákutcává vált az elmúlt 60 évben, elmaradtak a vonalfejlesztések, csak pusztulás van. Ha jövőt akarunk még ebben a városban, akkor ezen változtatni kell!

  • 41. Koppány_Vezir. hozzászólt ekkor: 2013. október 16., szerda, 13:54
    Válaszolok

    nem jo a cim bartha elvtars
    bodka nélkül
    ez lenne a megfelelö cim
    de ön is fél az öszödi hazudozoktol

  • 40. Koppány_Vezir hozzászólt ekkor: 2013. október 14., hétfő, 17:29
    Válaszolok

    uj ,termelö munkahelyeket kellene létrehozni
    alap lenne
    a többi csak lárifári

  • 39. Koppány_Vezir hozzászólt ekkor: 2013. október 14., hétfő, 17:28
    Válaszolok

    elsö lépés a msotani polgarmester leváltása lenne
    valljuk be

  • 38. Bartha László hozzászólt ekkor: 2013. október 14., hétfő, 17:21
    Válaszolok

    Köszönöm a reakciókat! Lassan jön a mit, miből rész. Talán választ kapnak azok is akik érthető óvatosságból kisebb lépéseket javasolnak. Ugyanakkor azt hiszem a Városnak végre lépnie kell és komoly fejlesztéseket kell megcéloznia különben elmegy mellettünk a fejlődés.

  • 37. jozkó hozzászólt ekkor: 2013. október 10., csütörtök, 11:28
    Válaszolok

    Jók vagytok – tetszik! :)
    Köszönöm Bartha úr blogját -egyfelől, hogy ismerteti az elképzeléseit, másfelől hogy ilyen sok nézetet “ütköztet”! :)

  • 36. dmatvsAdjhalika hozzászólt ekkor: 2013. október 10., csütörtök, 11:20
    Válaszolok

    hát van némi igazad
    nekem is gyanus ez a jozsko
    igencsak bodka pártoló

  • 35. hooligan hozzászólt ekkor: 2013. október 9., szerda, 17:48
    Válaszolok

    Ez a jozkó tényleg rettentő rosszindulatú! Biztos hogy jobbos? Lehet, hogy az eddigi litániákat is a vikipédáról másolta be. Mindegy, programok tekintetében Bartha fényévre veri az összes többi szegedi “közéleti” szereplőt oldaltól függetlenűl.

  • 34. dmatvsAdjhalika hozzászólt ekkor: 2013. október 9., szerda, 17:27
    Válaszolok

    én javaslom a bodka nélkül verziot
    :)

  • 33. Bartha László hozzászólt ekkor: 2013. október 9., szerda, 17:15
    Válaszolok

    Akik valóban kiváncsiak az 1998-2002 közötti időszak munkáira azoknak küldök egy kis adalékot. Olvasgassák és talán ráismernek néhány elemre még a Kárász utcán kívül is. http://api.ning.com/files/aBBrPaInZQYiTblZNDMgcABTga7u*7hf*c7kvRHqRae7HZAeyuzuo2F0pekUFt0KERrUrXnmmTT0X2w4TGqhxe9rIu*plEjL/szegediszechenyiterv.pdf

  • 32. dmatvsAdjhalika hozzászólt ekkor: 2013. október 9., szerda, 15:59
    Válaszolok

    a bal oldalon látsz értelmest?
    kit?
    a szeged étterem elött iszogató unikumpált?
    a néma szondy aprodját?
    a kerekesszékes gyülölködöt?

  • 31. dmatvsAdjhalika hozzászólt ekkor: 2013. október 9., szerda, 15:57
    Válaszolok

    27 a mostani érdeme mi?
    a centrum gödör állagának megörzése?
    nagy tett
    :D

  • 30. dmatvsAdjhalika hozzászólt ekkor: 2013. október 9., szerda, 15:56
    Válaszolok

    4 év alatt többet tett a városért mint ez a botkovszkeho
    áldoktor
    kárász utcán még mindig macskakövek lennének

  • 29. dmatvsAdjhalika hozzászólt ekkor: 2013. október 9., szerda, 15:55
    Válaszolok

    som lajo som,deszeginy vagy ha ezen rhögni tudc

  • 28. lajosom hozzászólt ekkor: 2013. október 9., szerda, 15:46
    Válaszolok

    8. belsős!

    A beírásodon még mindig röhögök! :)
    Köszi, felvillanyoztad a napomat!

Ugrás az oldal tetejére