A genfi győztes a Nemzeti színpadán


35 indulót válogattak be a versenybe, a zenekari kísérettel zajló fináléban azonban már csak hatan küzdöttek. A művésznő november 12-én a döntőben utolsóként lépett a pódiumra, és egy Händel-ária, valamint
Richard Strauss
Négy utolsó éneke egyikének előadásával nyűgözte le a zsűrit. Második helyezést egy koreai mezzoszoprán, harmadikat egy francia szoprán énekesnő kapott. Az énekesek oratóriumból, operából és dalirodalmból készülhettek mindenféle korszakból – ezeket bizonyos szabályok szerint állították össze a négy fordulóban. „Az első három forduló zongorakísérettel zajlik, ehhez nagy segítség volt nekem, hogy eljött velem a zongorakísérőm, Alexandra Kozlov” – idézte fel a versenyt
Pasztircsák Polina.
Németországban él, Olaszországban tanul: Pasztircsák Polinát a Bohémélet csalta Szegedre. „Mimi egy nagyon kézenfekvő szerep most számomra, örültem, hogy pont itthon játsszák, főleg, hogy Szegeden” – mondta a szoprán.
Fiatal tehetségként eddig még nem voltak nagy nehézségei a pályáján, ami tulajdonképpen csak nemrég indult: négy évig Magyarországon tanult
Bikfalvy Júliától
, majd ugyanennyi idő óta vesz órákat Olaszországban a híres olasz szopránnál,
Mirella Freninél
. 2007-ben volt az első debütálása Olaszországban. Eddigi szerepeit felkérések alapján kapta. „Munka és szerencse. Sok múlik szerintem a jó felkészültségen, illetve azon is, hogy az énekesnek való-e a szerep. Ez egy szép, de nehéz pálya, ami folyamatos tanulást igényel” – összegzett a művésznő. Pasztircsák Polina mindenképpen Európában képzeli el a pályáját, bízik benne, hogy itt Magyarországon is kaphat szerepeket. „Kizárólag az éneklés motivál, és az, amit ezzel adni lehet a közönségnek és kapni lehet a közönségtől” – vallja az operaénekesnő, aki a rangos verseny után először a Szegedi Nemzeti Színházban, a
Pál Tamás
rendezte november 27-i szegedi Bohémélet előadásban lép fel Magyarországon.