Gazdaság

A sportesemények növelhetik a sör és a sós rágcsálnivalók eladását

A sportesemények növelhetik a sör és a sós rágcsálnivalók eladását

2012. július 17., kedd
A sportesemények növelhetik a sör és a sós rágcsálnivalók eladását

A nagy sportesemények növelhetik a sör és a sós rágcsálnivalók eladását, a tényleges forgalmat ugyanakkor jelentősen befolyásolja az általános gazdasági helyzet és az időjárás.

A GfK Hungária piackutató idén húsz éves háztartáspanel eredményeinek elemzéséből kiderül, hogy a 2006-os labdarúgó-világbajnokság idején a sör a hagyományosan kimutatható szezonalitást is meghaladó, kimagasló mennyiségben fogyott annak ellenére, hogy júniusban nem is volt az átlagnál jelentősen melegebb az időjárás. A rendezvény első hónapjában a sós snackek is jól teljesítettek. A 2008-as labdarúgó Európa-bajnokság már csupán a hónapnak megfelelő söreladást és annál valamivel erősebb snackforgalmat produkált, míg az olimpia hónapja a viszonylag magas átlaghőmérséklet ellenére már kifejezetten átlag alatt teljesített a sör forgalmát tekintve; feltehetően már a küszöbön álló válság előjeleként - vélekedik az elemzésben a GfK. Hozzáfűzik: a 2010-es világbajnokság idejére sem állt helyre a piac, viszont a torna második felében, júliusban a megszokottnál jóval magasabb hőmérséklet kedvezett a söreladásoknak. "Az elmúlt évek tapasztalatai alapján azt mondhatjuk, hogy a valamelyest javuló fogyasztói bizalmat és vásárlási hajlandóságot is figyelembe véve, kedvező időjárás esetén számíthatunk fellendülésre a vizsgált termékek piacán" - idézi a közlemény

Csillag Zoltánt

, a GfK Hungária menedzserét. A GfK szerint elsősorban a sörgyártók számára bíztató fejlemény, hogy az elmúlt években jelentősen kiszélesedett a vásárló háztartások köre: a gyümölcsízesítésű változatok megjelenése, valamint a különleges, minőségi sörök melletti kampányok a korábban jellemző 70 százalék körüli értékről 80 százalék közelébe emelték a sört vásárló háztartások arányát. Immár a háztartások bő egyharmadának kosarába került ízesített termék és a fogyasztók között igen magas a hölgyek aránya is, ráadásul valamennyi korcsoport képviselteti magát közöttük. A sós rágcsálnivalók piacáról a piackutató kifejti: a válság előtt a sportesemények még megnövelték a vásárolt mennyiségeket és még a 2010-es labdarúgó világbajnokság idején is szokatlanul magas volt a sós mogyoró és a napraforgómag forgalma, az elhúzódó válság nem kímélte a kategóriát. A 2012 májusáig terjedő egy éves időszakot a megelőző periódussal összehasonlítva értékben kisebb, mennyiségben viszont jelentősebb, kétszámjegyű mértékben csökkent a snackek forgalma. A vásárló háztartások köre nagyrészt megmaradt, kevesebbszer vásárolnak ilyen terméket a családok. Az egyik legnagyobb vesztes a kategórián belül a chips volt: míg korábban tízből öt, az elmúlt 12 hónapban már csupán négy háztartás vásárolt a kategóriából, és az eladások mennyiségben és értékben is zuhantak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.