Csépe Valéria: Az olvasástanításon nem a kütyük megjelenése miatt kell változtatni

2016. december 23., péntek · Hozzászólok

pedagogiai_estek_csepe_valeria07_gs

Az olvasás tanításáról, a szövegértés problémáiról, a legfrissebb PISA-jelentés eredményeiről beszélgettünk Csépe Valériával, az MTA TTK-AKK Neurokognitív Fejlődés Kutatócsoport vezetőjével, az MTA korábbi főtitkár-helyettesével. A szakember szerint nem kell félni az okoseszközöktől, csupán helyesen kell azokat használni. Tovább »

Nem értékelték egyformán az utóbbi évek oktatási intézkedéseit a kulturális bizottság tagjai

2016. december 14., szerda · Egy hozzászólás

kulturalis_bizottsag001kf

Az idei utolsó ülését tartotta a kulturális bizottság. A nyilvános napirendi pont egy része az idei évet zárja le, de szóba került a közgyűlés 2017. évi első félévi munkaterve is. A legnagyobb vitát azonban mégsem azok a kérdések váltották ki, amelyek esetében döntésük gyakorlati befolyással bírna az adott helyzetre. Tovább »

Olvasnak, de nem értelmeznek: vészhelyzetben a magyar oktatás?

2014. május 11., vasárnap · 14 hozzászólás

konyvhet

Még mindig nem késő elővenni, s felhívni a közvélemény figyelmét a PISA-felmérés eredményeire. Csapó Benő, az SZTE BTK Neveléstudományi Intézetének intézetvezető tanára a Közéleti Kávéház vendégeként ismertette a szomorú számokat és a mögöttes tényeket.
Tovább »

Pokorni Zoltán: Kincseink a gyerekek, ne pazaroljuk el tehetségüket!

2014. január 31., péntek · 17 hozzászólás

pokorni_zoltan01_gsNagyobb önállóságot adni a magyar diákoknak, csökkenteni az anyagi és társadalmi különbségekből fakadó hátrányokat, valódi tartalommal megtölteni az egész napos iskolát – ezek a honi közoktatás előtt álló legégetőbb feladatok Pokorni Zoltán szerint. Az Országgyűlés oktatási bizottságának fideszes elnöke Bordányban adott interjút a SZEGEDma.hu-nak.
Tovább »