Írjon nekünk

Bulvár

Bemutatták a Külgazdasági és Külügyminisztérium 2016-os borválogatását

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szma/stab/mti.jpg

Megjelent:

Bemutatták a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) 2016-os borválogatását: a kiváló minőségű magyar borok nemzetközi népszerűsítésére pályázaton kiválasztott három kategória 23 fajta bora képviseli a magyar borkultúrát Magyarország 140 külképviseletén, valamint a nemzetközi delegációk előtt.

Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) államtitkára a borválogatást bemutató csütörtöki sajtótájékoztatón kiemelte: a tárca idén 15. alkalommal mutatja be a külügyi borválogatását, amelyet minden évben 10-12, nemzetközi borminősítéssel rendelkező vizsgabiztos vakon, azaz a lehető legobjektívebb módon választ ki. Közlése szerint a tárca évente nagyjából 100 millió forintot költ borokra, a stratégiát a többi minisztériummal, így a földművelésügyi, a nemzetgazdasági tárcákkal és a Miniszterelnökséggel összehangolják. Ausztria 20 százalékkal kevesebb bort exportál, mint Magyarország, de azt 2,5-szeres átlagáron teszi, ezt az államtitkár követendő példának nevezte. A bor az egyik legkiválóbb módja Magyarország népszerűsítésének, a kiválasztott borok képviselik az ország borkultúráját – hangsúlyozta. Hozzátette: az elmúlt 30 évben minőségi átalakuláson ment át a borászat az országban, Magyarország “bornagyhatalommá vált” a minőségben. A márka még nem a megfelelő helyén van a francia, a portugál vagy az olasz borokhoz képest, ezért a minőségre kell koncentrálni az exportban is. El kell érni, hogy a magyar csúcsborászok valóban a lehető legmagasabb árat tudják elérni a boraikkal – mondta az államtitkár.

Mészáros Gabriella, a borválogatás zsűrijének elnöke a borászatoknak kiosztott elismerő oklevelek átadásakor azt emelte ki, hogy közel húsz éve törekednek az objektivitásra a legjobb borok kiválasztásában. A megmérettetésen részt vevő termelők tudják, hogy nem versenyről van szó, hanem a Kárpát-medence egyedi karakterének, fajtáinak bemutatásáról – mondta. Az egyes kategóriákban – grand superior, superior, classic – és a technológiában látványos a fejlődés az elmúlt 4-5 évben, az egyes termőhelyek karaktere jobban megjelenik. A díjazott fajták közé a Móri, az Etyek-Budai, a Tokaji, a Balatonfüredi, a Somlói, a Villányi, az Egri, és a Szekszárdi borvidékekről kerültek be tételek, és egy határon túli a Szerémségi borvidékről.

Kommentek

Bulvár

Hatalmas bulit csaptak Balázsék a Dóm téren

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szma/stab/mti.jpg

Megjelent:

Csípős beszólásokkal tarkított, hanghibában és játékokban gazdag volt a Rádió1 szegedi kitelepülése.

Tovább olvasom

Bulvár

A szegedi Nagy Péter tizenharmadszor is bajnok lehet

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szma/stab/mti.jpg

Megjelent:

Szerző:

A szegedi ólomsúlyú biztos esélyese kategóriájának. Hajrá!

Tovább olvasom

Bulvár

Szegedi marketing ügynökség az ország legjobbjai között

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szma/stab/mti.jpg

Megjelent:

Szerző:

A szegedi Marketing Store Kft. beadott munkái alapján 4 kategóriában, összesen 5 Marketing Gyémánt díjat kapott.

Tovább olvasom

Aktuál